• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Barnehageplass

Mammalicious

Glad i forumet
Mailykke 2018
Vi bor i Bærum og har søkt 5 forskjellige barnehager til gutten vår som blir 1 år i august.

Har ennå ikke fått noe svar fra noen av dem.

Noen av dere som bor i Bærum som har fått plass ennå?
Hva skjer hvis ingen av de vi har søkt har plass til han?
Får vi avslag da eller får vi en plass i en tilfeldig barnehage med ledig kapasitet?

Begynner å bli stressa, kjenner jeg. Må da vel gå an å gi svar snart, sånn at man får noe konkret å forholde seg til..

De fleste sender vel ut svar i disse dager.. Vi fikk svar på søknaden på tirsdag.. Du kan jo sikkert ringe og mase litt[8D]

Vi bor i Bergen, lillegutt ble ett år for to uker siden,søkte plass fra 14. Februar, å har ikke fått svar fra noen...

BK har sendt ut svar alt dvs. de har gitt svar, for i bhg til datteren min er det slik at de alt vet hvordan barnegruppene blir til høsten.

ORIGINAL: Mammalicious

Noen av dere som bor i Bærum som har fått plass ennå? Se svaret over
Hva skjer hvis ingen av de vi har søkt har plass til han? Hvis du ikke får svar nå, kan det hende dere får svar i 2.opptaket. Men i BK er det dessverre ikke alle som får. Da må en forsøke fam.bhg.
Får vi avslag da eller får vi en plass i en tilfeldig barnehage med ledig kapasitet? Ja om dere ikke får plass i en av de 5 får dere tilbud om plass i en bhg dere ikke har søkt i. Mens dere står på venteliste der dere har ønske om å gå. Noen i bhg. til datteren min fikk ikke plass i den bhg før etter jul.

Svarte deg i quoten

Takk for svar.

Da ser det jo litt dårlig ut for vår del, da.. Hmmrrff..

Men familiebarnehagene har opptak etter de kommunale og private altså?

Men vi trenger ikke søke på nytt for å evt. få plass der? Hvis de ikke kan gi oss plass i en barnehage så får vi tildelt en plass i en ledig familiebarnehage evt?
*grønnskolling*

Noen ganger lønner det seg å ringe til bhg. en har søkt plass hos og høre.

Ja en KAN få tildelt plass i familiebhg. Men ring litt rundt til forskjellige familiebhg.

Will do.
Liker egentlig ikke å mase, men samtidig så har jeg ikke lyst til å gå glipp av en plass fordi jeg ikke er freidig nok.

Takk for hjelpen! [:)]

jeg anbefaler deg å begynne å presse bhg, prøv å hør hvordan dere ligger ann. Det som er kjipt er om du nå venter og plutselig får tilbud i en bhg f.eks langt fra hjemmet og jobb, takker du nei til den så har du liksom mistet retten på plass.

Du har jo krav på barnehageplass hvis gutten blir 1 år i august. Om det blir i de barnehagene du har søkt er en annen sak.

ORIGINAL: veteran

Det som er kjipt er om du nå venter og plutselig får tilbud i en bhg f.eks langt fra hjemmet og jobb, takker du nei til den så har du liksom mistet retten på plass.

Veldig godt poeng, det har jeg ikke tenkt på en gang. Da må vi i så fall bare takke ja og søke overflytting da? Ellers så kan vi risikere å ikke få plass noe annet sted før neste høst?

Djeeeses, har aldri tenkt over denne problemstillingen ift barnehage, jeg.
Trodde liksom man bare kunne bestemme seg for hvor man ville ha ungen, også var det greit liksom. *førstegangsmamma* [:D]

Her jeg bor har bhg-ene fremdeles ikke sendt ut svar [:)]
Er forskjell kommune til kommune.
Men jeg vet allerede at minstemann har fått bhg plass selv om brevet ikke har kommet enda[:)]

Back
Topp