Barnehageplass

Grattis, det går Eline i også! [:)]
Forrige uke var de ute med hest og slede, hihi, lille tuppa! [:)]

Gratulerer så masse!
Når søkte du plass til?
Jeg venter fremdeles og tror jeg må vente til hovedopptaket..

ORIGINAL: BmR

Gratulerer så masse!
Når søkte du plass til?

Takk alle sammen. Søkte om og begynne 15 mars. Blir veldig spennende, helt ny barnehage. De har akurat tatt i bruk ny bygget. Er jo hyggelig med en bhg som det er dyr i da.

Gratulerer så masse!
Når søkte du plass til?

Vi må nok vente, har jeg hørt rykter om. Når søkte du?

ORIGINAL: Nnem

Gratulerer så masse!
Når søkte du plass til?

Vi søkte 1 uke etter fødselen.. Men snakket med bhg. bestillerenheten og fikk beskjed om at vi måtte nok belage oss på å vente til hovedopptaket.

Virker som det er store variasjoner geografisk etter hvor lett det er og få bhg plass. Virker også som det er variasjon fra de forskjelige barnehagene, at enkelte bare har ledig plass på høsten, hadde flaks at den vi søkte i er ny oppstartet å at de ikke hadde fylt opp alle plassene enda da vi søkte. Blir spennende med gård og natur bhg da, føler i det minste at jeg kan ha litt høyere krav til at de skal hvere mye ute.

gratulere..
her søkte vi når hun var 1 mnd gammel, og hun får ikke plass før til høsten[:@]

ORIGINAL: babino

Virker som det er store variasjoner geografisk etter hvor lett det er og få bhg plass. Virker også som det er variasjon fra de forskjelige barnehagene, at enkelte bare har ledig plass på høsten, hadde flaks at den vi søkte i er ny oppstartet å at de ikke hadde fylt opp alle plassene enda da vi søkte. Blir spennende med gård og natur bhg da, føler i det minste at jeg kan ha litt høyere krav til at de skal hvere mye ute.

I Oslo gir de ikke barnehageplass før mnd de fyller 1 år. Min er født 15 april og er søkt inn fra 1.april.
Neste unge skal jeg time mest mulig opp til barnehagestart.

Søkte selv ca 1 mnd etter han var født.

ORIGINAL: Nnem

Gratulerer så masse!
Når søkte du plass til?

Vi søkte 1 uke etter fødselen.. Men snakket med bhg. bestillerenheten og fikk beskjed om at vi måtte nok belage oss på å vente til hovedopptaket.

Det er kjipt. Vi søkte ca 1 mnd etter han var født. Håper på et mirakel[;)]

Vi får heller ikke plass før til høsten og det er ganske frustererende. Hva har dere tenkt til å gjøre? Dagmamma? ...

ORIGINAL: linn89

Har enda ikke søkt vi.. [8D]

Her går fristen ut 15 februar. Er det forskjellig rundt om i norge?

ORIGINAL: 2 x Lykke

Vi får heller ikke plass før til høsten og det er ganske frustererende. Hva har dere tenkt til å gjøre? Dagmamma? ...

Jeg vurderer å bli hjemme til august.

Gratulere så mye med bhg plass, krysser fingrene får at vi å kommer inn i løpet av våren eller til høsten[:)]

Her er søknadsfristen 1.februar, og vi får svar 1.mars dersom vi har fått plass i hovedopptaket. Dvs oppstart 1.august. Jeg pratet med kommunen her om dagen og hun sa at det var lite sannsynlig å få plass før den tid. Så her venter vi spent på brev 1.mars om vi får plass der vi ønsker - med oppstart 1.august...

ORIGINAL: linn89

Har enda ikke søkt vi.. [8D]

Back
Topp