• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Barnehageplass

mari1976

Elsker forumet
Permisjonen vår går ut 8 mai og etter det hadde vi i utgangspunktet håpet på barnehage, men det har vi gitt opp. Fant ut at det var umulig å få barnehageplass før hovedopptaket i august. Sambo og jeg skal derfor ta ut all ferien vår på skift slik at vi akkurat klarer å komme oss til 1. august. Litt kjipt at vi ikke får ferie sammen i år, men men.
Siden hovedopptaket nærmer seg har jeg ringt litt rundt for å høre hvordan vi ligger an med tanke på barnehageplass til høsten. I alle barnehagene blir svaret noe sånt som: Ser ut til at vi har 10 ledige plasser, 7 av disse er søskenprioritet og du ligger på 40. plass. Er jo ikke håp om å få barnehageplass til høsten da? Vi søkte i slutten av august, ca 1 uke etter at vi fikk personnr siden jeg reiste litt rundt til forskjellige barnehager før vi søkte. Er det ikke ful barnehagedekning da??

Tror det skal være full barnehagedekning dem fleste plasser nå ja. Vi regner med å få plass..men så har vi fordel med at vi har en unge i bhg fra før også da[:)] Jeg er ferdig med min permisjon til juni,men da begynner mannen,så vi slipper heldigvis å tenke barnepass fram til august[:D] Kjipt å ikke få ha ferie sammen da[&:] Vi har ikke hatt d på noen år.. må dele oss opp pga at bhg er stengt i juli[:@] Håper dere får plass da,å at d ordner seg[:)]

Så lenge barna er født i juli skal du jo være sikret barnehageplass (det er vel 31.juli eller 31. august som er fristen for å være sikret plass). Så du får helt sikkert plass. MEN, det som er utrolig teit, er at du er bare sikret plass i den kommunen du bor i. Så om du bor i Bergen i feks Fyllingsdalen kan du risikere å få plass i Åsane [:'(] Håper det ordner seg for dere!!

De som ikke er fyllt ett år ved utgangen av august, er ikke garantert barnehageplass.

Dekningen gjelder bare for barn som har fyllt 1 år ved hovedopptaket  [&:]

Kjenner forresten til 3 i bergen som er 1,5 år nå og har akkurat fått plass. Så de kan rope full barnehagedekning så mye de vil, behovet er fortsatt større enn tilbudet. Jeg ville ha sett etter dagmamme og brukt det inntil dere fikk plass.

ORIGINAL: PilleMille

De som ikke er fyllt ett år ved utgangen av august, er ikke garantert barnehageplass.

Dekningen gjelder bare for barn som har fyllt 1 år ved hovedopptaket  [&:]

Kjenner forresten til 3 i bergen som er 1,5 år nå og har akkurat fått plass. Så de kan rope full barnehagedekning så mye de vil, behovet er fortsatt større enn tilbudet. Jeg ville ha sett etter dagmamme og brukt det inntil dere fikk plass.

det er sant! det er alt for stor etterspørsel på småbarns avdelinger. og siden et barn under 2 år krever fler voksne enn enn 3 åring, så er det vanskeligere å få plass til alle.
vi får stadig telefoner fra frustrerte foreldre som ikke får barnehageplass, og vi har lange køer på småbarn. mens på storbarn har vi faktisk hatt litt problemer å fylle opp.

men det har bltit et økende og større problem dette med småbarn. så nå bør politikerne gjøre noe.
jeg hadde nok begynt å lete etter en dagmamma som reserveløsning hadde jeg vært dere. [:)]

Back
Topp