Barnehageplass novemberbarn

HeidiB

Elsker forumet
Hei, er medlem i desember gruppen da jeg hadde termin 4 desember, men lille ble født 24 november etter igangsettelse.
Er det noen som vet om barn født i november har rett på barnehageplass slik som oktober og september?
 

Vedlegg

  • 3DCD2F05-FA92-4F57-A595-3B25595055A0.png
    3DCD2F05-FA92-4F57-A595-3B25595055A0.png
    158,5 KB · Visninger: 61
Leste akkurat noe om det, det kan gis med visse unntak eller noe i den duren der om barnet er født tidlig i november. Er det plass, får man. Det er jo uansett hele tiden opptak i løpet av et år, men hovedopptaket er jo august og da fyller de opp for de som er født på "rette tiden". Så man får ikke gjort annet enn å søke og kanskje ringe rundt til bhg og forhøre seg om plass eller hvor mange som er skolestartere og skal slutte, da vet man at det er en sjangs :)
 
Novemberbarn har også rett på plass nå, så innen utgangen av november 2018 har man rett på plass :)
 
Men det som er så dritt med barnehageplassen, om man får det. Så er det oppstart i august, så man må betale for plass som ikke brukes for å ha plassen til når man trenger. Pappan går jo i permisjon rett etter sommerferien, og er ferdig i oktober vel... men... jeg betaler gledelig for plassen et sted jeg vil ha barnehage enn å få en restplass tildelt et sted jeg ikke vil ha
 
I Oslo har vi rett på plass fra november, og søknadsfristen er 15. august. Varierer sikkert fra kommune til kommune.
 
Back
Topp