Barnehageplass i barnehage vi ikke ønsket oss.

Lykkekløver

Elsker forumet
Januarlykke 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei dere med barnehage barn.

vi fikk barnehage plass i barnehage som har vært rapport inn flere ganger pga manglende omsorg for barna, for lav bemanning, lav utdannelse og mye annet. Som en av de største barnehagene i byen har den enormt mange barn også og meg og sambo vil absolutt ikke la barnet vårt gå der. Høyt gjennomtrekk av ansatte også. Jeg har jobbet i barnehage under samme bedrift og det var helt elendig- sluttet etter 2.5 uker.

Men vi venter barn i september og bor i fjerde etasje med to hunder. Vi har egentlig ikke mulighet til at jeg er hjemme med nyfødt og en nesten 2 åring og lurte på om noen andre har hatt erfaringer med barnehage de var enormt skeptisk til, eller om man har erfaring med adferd man skal være obs på om barnet mistrivdes.
Han er nummer 3 i barnehagen vi vil ha han i så vi får jo plass der tilslutt. En dagmamma hadde vært supert men det finnes knapt.

jeg kjenner sånn frustrasjon over at barnehager som driver rovdrift slik for å få masse overskudd til eiere får lov å drive, med våre barn på linjen!! Hjertesukk fra fortvilt gravid mor rett og slett.

Hudk at du må takke ja for å stå på ventelisten :) Takk ja og si heller ifra dere plass om dere ikke får en annen barnehage :)

Hudk at du må takke ja for å stå på ventelisten :) Takk ja og si heller ifra dere plass om dere ikke får en annen barnehage :)
Det stemmer ikke, man kan takke nei å likevel stå på venteliste :)

hvertfall i vår kommune

Last edited:
Jeg hadde ikke takket ja til barnehageplass med det utgangspunktet.

Det hadde jeg, for ellers mister du muligheten til å stå på venteliste i en foretrukket barnehage ;)
Det er hvertfall sånn det er i denne kommunen. Du kommer bakerst i køen og må søke på nytt og du takker nei.

Det hadde jeg, for ellers mister du muligheten til å stå på venteliste i en foretrukket barnehage ;)
Det er hvertfall sånn det er i denne kommunen. Du kommer bakerst i køen og må søke på nytt og du takker nei.
Da er det nok forskjell på kommunene, sånn er det ikke her heldigvis for det ville jo vært teit.

Sånn er det her også. Om du takker nei mister du alle tilbud og starter på nytt igjen. Nå er han 16 måneder og derfor ganske langt framme i køen iom at det er aldersbasert men jeg skal ta eksamener i desember og kan ikke sitte hjemme med to barn.

Jeg bare vet at jeg ikke risikerer mitt barns framtidige mentale helse på sosiale eksperimenter fra kommunen. Det er helt ufattelig og uforståelig for meg at det faktisk er slik at man kan bryte regler gang på gang, få gjentatte besøk og likevel få drive - spesielt når det gjelder barn som er såpass sårbare.

Jeg er maks skeptisk, men takker ja for å stå på venteliste. Har dårlig magefølelse og vil heller måtte stryke på en eksamen enn å sende han et sted hvor det er null trygghet.

Vi måtte takke ja til tilbud om en barnehage som var helt idiotisk for oss, som jeg ble helt på gråten da vi fikk tildelt. Fikk ikke plass i noen av de tre barnehagene vi hadde på listen. Vi bor også i en kommune hvor man må takke ja for å få stå på venteliste.

Vi var kjempeheldige, og fikk i andre runde plass i førstevalget vårt. Hadde vi ikke det, hadde vi jo måttet sende ham i den andre barnehagen.

Man har jo ikke noe valg, om det ikke er mulig å få dagmamma (og jeg ville vært uhyre skeptisk til dagmamma, da de ikke er "offer" for kontroller og sånt og man har enda mindre kontroll).

Her må vi takke ja til plassen for å stå på venteliste. Takker vi nei anses det som vi sier nei til barnehageplass uansett barnehage.
Vil anbefale deg å stå på venteliste. Storebror fikk først tilbud om en barnehage vi egentlig ikke ønsket, men etter noen uker fikk vi tilbudt om plass i den barnehagen vi hadde som 1. Valg.
En mulighet er også dagmamma hvis dere ikke får tilbud om annen barnehage :)

Sånn er det her også. Om du takker nei mister du alle tilbud og starter på nytt igjen. Nå er han 16 måneder og derfor ganske langt framme i køen iom at det er aldersbasert men jeg skal ta eksamener i desember og kan ikke sitte hjemme med to barn.

Jeg bare vet at jeg ikke risikerer mitt barns framtidige mentale helse på sosiale eksperimenter fra kommunen. Det er helt ufattelig og uforståelig for meg at det faktisk er slik at man kan bryte regler gang på gang, få gjentatte besøk og likevel få drive - spesielt når det gjelder barn som er såpass sårbare.

Jeg er maks skeptisk, men takker ja for å stå på venteliste. Har dårlig magefølelse og vil heller måtte stryke på en eksamen enn å sende han et sted hvor det er null trygghet.
Håper du får plass i ønsket barnehage, synd sånne barnehager som du beskriver bare kan fortsette

Vi måtte takke ja til tilbud om en barnehage som var helt idiotisk for oss, som jeg ble helt på gråten da vi fikk tildelt. Fikk ikke plass i noen av de tre barnehagene vi hadde på listen. Vi bor også i en kommune hvor man må takke ja for å få stå på venteliste.

Vi var kjempeheldige, og fikk i andre runde plass i førstevalget vårt. Hadde vi ikke det, hadde vi jo måttet sende ham i den andre barnehagen.

Man har jo ikke noe valg, om det ikke er mulig å få dagmamma (og jeg ville vært uhyre skeptisk til dagmamma, da de ikke er "offer" for kontroller og sånt og man har enda mindre kontroll).

Det er akkurat det! nå ville vi lett etter en registrert dagmamma- eventuelt en som har studert, akkurat er ferdig med som har politi attest for sitt gjeldende arbeidsforhold eller lignende.

Jeg forstår deg så utmerket godt! Erfaring har vist meg at i dårlig drevne barnehager blir barna som skriker sett og de stille ignorert og vi har en gutt som er ganske så rolig og observerende. Om jeg er sint/trist og lei og litt "sur" stemme så blir han med en gang helt stille og rolig- ikke redd med innetrukket. Så her må mor som har litt temperament passe på stemmen sin. og i en barnehage med masse bråk og såpass dårlig bemanning, altså alvorlig talt klarer ikke engang minstekravet, 1 voksen per tredje barn(!!) så tenker jeg mitt. Stor utskiftning av ansatte og storforbrukere av vikarer gir også større muligheter for misbruk både psykisk, fysisk og ellers.

Håper du får plass i ønsket barnehage, synd sånne barnehager som du beskriver bare kan fortsette
Tusen takk, det håper vi også! Kjenner slik frustrasjon over dette- sa til sambo at vi får bare få fingeren ut å flytte, hadde vi bodd bedre til skulle jeg klart det liksom XD

Back
Topp