Barnehageplass 2019

Tror det bare er en ordinær opptaksrunde her i bygda, men trenden av barn som blir født er nedadgående, så jeg håper vi får plass fra januar 2019.

Min første ble også født i januar, og vi fikk ikke plass før august (når han var 1,5 år). Heldigvis jobber jeg slik at kabalen gikk opp, men det var fryktelig tungt! Bonusen er jo at man kan få kontantstøtte, og dermed redusere jobb/lønn den tiden det trengs.

Denne gangen skal jeg være tidlig ute i dialog med bhg til storebror, for å sikre meg plass i januar (privat bhg). Hvis det ikke går reduserer jeg jobb/lønn frem til august 19.

Tror ikke vår skal begynne i bhg før hun er 1,5 sånn som storebror. Men hun får bli hjemme så lenge hun trenger og jeg orker. Jeg er 100% ung uføre og vært hjemme med gutten til nå. Han skal gå to dager i uken frem til neste år. Det har vært tungt, men strekker meg så langt jeg klarer. Vet at det er snakk om "så kort tid" de er så små. Men de dagene jeg ikke har klart meg så stiller heldigvis pappaen eller familie opp [emoji173]

Back
Topp