Barnehageplass 2019

Solskinn2018

Flørter med forumet
Åssen blir det for oss som får Januar bebiser? Må vi prøve å finne en løsning på barnepass fra permisjonslutt og frem til Høsten 2019? Eller er det opptak i både Januar og August nå?
Sist var det så greit i og med at hu ble født i Juli..

Det har jeg også lurt på! Fødte sist i Juni så da var det ikke noe tema, men nå... [emoji43]

Det er løpende opptak i kommunen vi bor, så er vel noe ledig. Men tror vi skal søke mars 2018, og spørre om start i mars 2019. Vi må se litt :)

Ja, ikke lett dette her. Trist at man skal måtte "bekymre" seg for dette allerede nå, lenge før barnet blir født.. Men det skal jo etterhvert planlegges hvordan man skal gjøre det med permisjon, og da må man så klart ha dette i bakhodet.

Jeg skal være hjemme til høsten 2019, tenker på muligheten for å være dagmamma for en til fra januar 2019.

Lyst å være hjemme til aug. 19, men det funker ikke da jeg skal studere deltid. Lille har fortrinnsrett på plass der jeg jobber, er det ledig kan hun begynne når vi ønsker. Ellers er det mange som får plass i des/jan i storebror sin bhg.

Vi flytter mest sannsynlig til Norge sommeren 2019 + jeg er hjemmeværende. Så det blir sikkert barnehagestart høsten 2019.

I min kommune er det løpende opptak såfremt det er plasser. Nå jobber jeg i barnehagen her, så skal jeg tilbake på jobb så må vi jo få bhgplass :rolleyes:

Det er forskjellig fra kommune til kommune. Undersøk hvordan det er i din kommune før du bekymrer deg. Er selv heldig og har fortløpende opptak i den kommunen jeg bor i :-)

Her må vi nok ha dagmamma frem til lillemor får barnehageplass. Vi bor på en plass mange flytter til når de har eller skal få barn, så det er kamp om barnehageplassene her[emoji51]

Jeg håper det er løpende eller januaropptak her jeg bor for jeg skal tilbake i jobb august 2018 og mannen februar 2019! [emoji28] hvis ikke får det bli dagmamma sålenge! Har ikke begynt å kikke på det enda!

Vi vurderer å søke opptak mars 2018, å så bare betale tom plass frem til desember/januar dersom vi får plass. Taper mindre penger på det enn å måtte gå hjemme uten lønn utover permisjonstiden :/
Alternativet er å spørre på familiebarnehagene eller finne en dagmamma :)

Vi vurderer å søke opptak mars 2018, å så bare betale tom plass frem til desember/januar dersom vi får plass. Taper mindre penger på det enn å måtte gå hjemme uten lønn utover permisjonstiden :/
Alternativet er å spørre på familiebarnehagene eller finne en dagmamma :)
Det er begrensninger for hvor lenge du kan ha en plass uten å bruke den (selv om du betaler for den). Bare sånn at du er klar over det.

Det er begrensninger for hvor lenge du kan ha en plass uten å bruke den (selv om du betaler for den). Bare sånn at du er klar over det.

Ja, er derfor vi vurderer å starte veldig forsiktig oppstart med kanskje 2-3 korte dager i uken allerede desember. Men må se om vi får plass i det hele tatt først [emoji846] noen som vet nøyaktig hvor lenge man kan holde en tom plass?

Ja, er derfor vi vurderer å starte veldig forsiktig oppstart med kanskje 2-3 korte dager i uken allerede desember. Men må se om vi får plass i det hele tatt først [emoji846] noen som vet nøyaktig hvor lenge man kan holde en tom plass?

Mener det er 1mnd i Oslo

Heldigvis er jobben min hjemme, så tror lille får være hjemme sammen med meg til jeg føler det er klart for barnehagestart.
Min første var/er litt sen og var ikke klar for barnehage oppstart da han var 1,5 år (høstopptaket), men nå som han er 2,5 år er i alle fall mamma klar for barnehagestart :p
Uansett gull verd den ekstra tiden jeg kunne ha ham hjemme! Og Svigermor har jo vært en fantastisk dagmamma de dagene det har vært litt ekstra i fjøset.

I Bergen kan du ha flere måneder så lenge du betaler. (Kommunal bhg)

Vi blir å søke plass fra januar 2019. Får vi ikke det plass så skal jeg uansett gå "hjemme" til sommeren 2019 pga studier, så det er egentlig ikke noe problem. Ulempen er jo at jeg ikke får jobbet deltid i tillegg til studiene. Men siden jeg da slipper å betale for barnehage og vil få kontantstøtte fra NAV, så vil jeg tro det går ganske opp i opp økonomisk.

Det er løpende opptak her, og full dekning så barnehagestart tenker jeg blir januar/februar 2019. Vil at han eller hun er minst 1 år, vi har spart ferie slik at vi kan være hjemme til det.

Back
Topp