Barnehageplass 2014

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Hjelp! Mer som jeg ble stresset når jeg akkurat fant ut at jeg må søke barnehageplass for 2014 innen neste fredag. Hvor rart er ikke det når arvingen ikke er født ennå? Ikke vet vi hvordan vi skal gjøre det med permisjonen heller...Noen andre som har søkt?

Hjelp! Mer som jeg ble stresset når jeg akkurat fant ut at jeg må søke barnehageplass for 2014 innen neste fredag. Hvor rart er ikke det når arvingen ikke er født ennå? Ikke vet vi hvordan vi skal gjøre det med permisjonen heller...Noen andre som har søkt?
Trudde ikke du kunne søke før barnet var født.. Opptaket du søker nå gjelder skoleåret aug 2013 til aug 2014.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Hvorfor må du søke Innen da?

Kan jo ikkje det før du har født? Sikker på at det ikkje var aug 13 du leste? :)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Når skal dere ha plass fra? Om dere ikke skal ha plass før fra august 14 trenger dere ikke søke før neste år.

Jeg tenkte at siden jeg ennå ikke har født kunne jeg vente med dette til neste år. Jeg forhørte meg med en ped.leder i en barnehage som sa jeg måtte søke innen 15 feb i år. Er det feil da? Vi tenkte på barnehageplass fra rundt juni 2014, og da kunne jeg f.eks søke plass fra 1.juni så kunne dette endres til en mer spesifikk dato senere siden vi ennå ikke vet hvordan vi skal gjøre det med permisjon.
Ble helt stresset jeg nå....

Jeg mener å huske at du kan faktisk ikke søke før barnet har fått personnummer..
Tror det er to opptak i året, et nå og et på høsten, men det skal jeg ikke banne på..

Nei nei, du søker ikke før det året barnet skal begynne i bhg :) Her er det søknadsfrist nå 1. mars, for de som vil inn i august 2013 :)

Jeg mener å huske at du kan faktisk ikke søke før barnet har fått personnummer..
Tror det er to opptak i året, et nå og et på høsten, men det skal jeg ikke banne på..

Ja det høres veldig logisk ut. Derfor jeg synes det var rart om jeg måtte søke nå. Jeg tror jeg må ta et par tlf til :)

Er vel bare å sjekke litt på kommunens hjemmeside, det? :) Pleier å stå en del om det der... I hvertfall gjennom vår kommune ;)

Er vel bare å sjekke litt på kommunens hjemmeside, det? :) Pleier å stå en del om det der... I hvertfall gjennom vår kommune ;)

Gjor det, men det står bare at det gjelder for året 2013/2014, og vi vil jo gjerne ha plass rundt mai/juni. Skal ringe dem...

Du kan 100% sikkert ikke søke før barnet er født, og hvis du ønsker plass i mai/juni så kan du søke til høsten.

Du kan 100% sikkert ikke søke før barnet er født, og hvis du ønsker plass i mai/juni så kan du søke til høsten.

Ja jeg med trodde det var slik, og fortsatt er slik... men dobbeltsjekker for sikkerhet skyld slik jeg kan slå meg til ro igjen ;)

Back
Topp