Barnehageoppstart

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Leser lapp fra barnehagen om tilvenning og utstyr.
Og begynner nesten å tute...
Litt hormonell for at minste skal begynne i barnehage ja...
Redd hun skal gråte når vi går. Redd hun skal like seg så godt at hun ikke vil hjem igjen. Sukk.
Samtidig gleder jeg meg også, til etterlengtet alenetid før fødsel.

Ble bare litt vemodig å pakke barnehagebag.

Kjenner godt til den sorgen jeg :( men de får det bra i barnehagen heldigvis! Hvis hun gråter er det mest sansynlig bare akkurat i det du forlater stedet, etterpå vil hun nok være glad og fornøyd! Jeg ringte mange ganger til bhg i starten for å høre åssen det hadde gått! Det kan sikkert du gjøre også :) det er veldig betryggende !!

Jeg synes d var vanskelig i starten når eldste startet, for hun gråt når vi gikk, men d ga seg jo med engang.. Med guttungen var d litt lettere .. Men er SÅ deilig når de er tilvendt og bare går inn og finner seg til rette med en gang.. :) Masse lykke til.. Det er nok mor som har d værre enn barnet ofte ;)

Jeg synes d var vanskelig i starten når eldste startet, for hun gråt når vi gikk, men d ga seg jo med engang.. Med guttungen var d litt lettere .. Men er SÅ deilig når de er tilvendt og bare går inn og finner seg til rette med en gang.. :) Masse lykke til.. Det er nok mor som har d værre enn barnet ofte ;)
Takk for svar! :-)
Ja, det er jo verst for meg.
Det er så mange år siden sist, men da brukte vi lang tid på tilvenning også. Nå er det tre dager, og dag 2 og 3 må vi visst gå ifra også.

Godt jeg er hjemme for tiden, så hun kan få noen korte dager i starten. Men hvor mange timer bør det gå, så det ikke blir for korte dager heller?

Takk for svar! :)
Ja, det er jo verst for meg.
Det er så mange år siden sist, men da brukte vi lang tid på tilvenning også. Nå er det tre dager, og dag 2 og 3 må vi visst gå ifra også.

Godt jeg er hjemme for tiden, så hun kan få noen korte dager i starten. Men hvor mange timer bør det gå, så det ikke blir for korte dager heller?
Første dagen er jo bare 1 time ca... 2.dagen så er barnet stortsett alene kanskje til det skal sove. mens dag 3 så pleier de å sove i bhg, så ringer de ansatte når barnet våkner :) (ihvertfall d de gjjorde med mine, og sånn vi gjør det der jeg jobber)...

Håper bhgstarten går fint for dere alle sammen! Husk det er utrolig hvor raskt disse små barn er flinke til å tilpasse seg nye mennesker og omgivelser, det er i det minste en god trøst i det hele tenkte jeg iallefall når min startet i høst.
Av og til vil det bli tårer og tunge avskjeder, men for barnet er det triste som regel rasker gått i glemme boka, enn for oss foreldre. Trist men så sant.
I vår bhg var de veldig flinke til å ringe/melde/og sende masse bilder av lillegutt, og det kjentes veldig godt:)
Ønsker dere en fin dag i morgen og masse lykketil<3

Lykke til i morgen :-)

Back
Topp