Barnehageklær

Monique33

Gift med forumet
Jenta mi er bare 11måneder når hun skal begynne i barnehagen i august. Hva av klær trenger jeg å kjøpe inn til henne til start og høsten? Hvilke dresser og regntøy anbefaler dere? Er like før hun begynner å krabbe og sette seg opp nå, og hun skal sove ute i vogn.

Anbefaler en tynn ulldress å sove i

Ellers
Regntøy eller psrkdress
Vanntette fotpose om hun ikke går
Regnvotter

Anbefaler en tynn ulldress å sove i

Ellers
Regntøy eller psrkdress
Vanntette fotpose om hun ikke går
Regnvotter
Hvilke merker anbefaler du, hva bør jeg se etter, er jo en jungel å velge i? Tenke å få kjøpt litt nå når det er mye salg ;)

Hvilke merker anbefaler du, hva bør jeg se etter, er jo en jungel å velge i? Tenke å få kjøpt litt nå når det er mye salg ;)
Tja parkdress

Reflex, pop, trroll eller reima
Regntøy ticket to heaven eller reflex

Regnvotter anbefaler jeg uforet fot det er lettere for de minste

Anbefaler polarn o pyret! Vi har skalldress, skalljakke, vindfleece ++ derfra. Regntøyet derfra har kommet bra ut i tester også. Til soving har vi hatt en ullfrottedress. Stonz eller lignende så lenge hun krabber.

Vi har brukt både regntøy og dress fra polarn i flere sesonger. Veldig fornøyd:)
Ellers har vi brukt hjemmestrikket og fra nøstebarn til ulldress og ullklær.

Anbefaler polarn o pyret! Vi har skalldress, skalljakke, vindfleece ++ derfra. Regntøyet derfra har kommet bra ut i tester også. Til soving har vi hatt en ullfrottedress. Stonz eller lignende så lenge hun krabber.
Da skal jeg sjekke ut de :)

Hei

Hun trenger regntøy og parkdresser. Siden hun ikke går bør ha sånne sko/tøfler lignende som du kan bruke når de ute. De tåler både vann og søle og gjerne flere par for å kunne bytte.
Jeg er veldig fornøyd med stormberg og Helly Hansen sitt regntøy og parkdresser.

Etterhvert når hun begynner å gå må du ha gummistøvler og gode utesko. Som er kun til barnehage bruk.

Tynn ulldress eller ullbukse og ullgenser og sove i når det blir kaldere!
Eller trenger man Tynn utedress(vinter/vår) regntøy, regnvotter, tynn lue/pannebånd. En vindfleece som er nevnt tidligere er også veldig fin å ha!! Reima, polarn og pyret, reflex og name it er merker jeg synes er gode!!

Ha helst to sett med fult skiftetøy, gjerne tre, ekstra sokker, Body/genser (både lang og kort), bukse, genser og strømpebukse. :)

Eg har softshell dressen te name it, brukte den vår/høst og regn vær. Kjøpt H/H sitt regntøy, støvler fra dokk(tror eg de hetter) dei regulerer seg etter varmen/kulde. (Når det er varmt, holde dei seg kjølige og når det er kaldt så holder de seg varme) ellers har eg brukt mye ull fra reflex og sparkjøp(tom og Trine) og heile ulldresser frå Obs og Hust &clair. Fått kjempe mye skryt av barnehagen pga klær!
Men du trenger dress til vår/høst, vinterdress (greit å ha 2 stk, om den sku bli våt) støvler, vintersko, ull, boddy, strømpebukser, heile dresser, evt fleec, gode luer og regnklær. Vipper hu for eks mellom 86/92 kjøp 92, slik at ungen får bevege seg :) lykke til :)

2 sett tynt ulltøy og 2 sett tykt ulltøy. Du kan velge selv om det er todelt eller helt. Men fint om et av de er todelt. Anbefaler joha og janus :)

Tynn halselue er fint å sove i og ha under sydvest. Solhatt og evt solbriller i august.

Tynn parkdress med høy vannsøyle.
Regnbukse med strikk rundt anklene, ikke knapp eller borrelås, og strikk under fot. Regnjakke, ta av hetten og bruk sydvest. Regnvotter - pass på at de ikke er for store og sitter på med stramming rundt håndledd. Jeg synes reflex sitt regntøy er tykt og stivt, spesielt til de yngste. De har gjerne en høy krage opp i ansiktet. Ville valgt alt annnet enn det.

Går barnet så ha et par støvler og et par høstsko. I august gjelder fremdeles sommersko og sandaler. Går ikke barnet anbefaler jeg stonz.

Skinntøfler til innesko. Da får foren gå uten skosåle inne, de er ikke for varme og de beskyttet godt mot snø og kaldt regnvann hvis brannalarmen går. Anbefaler bisgaard. Ellers finnes mange fine enkle myke skinntøfler i butikkene.

2 sett tynt ulltøy og 2 sett tykt ulltøy. Du kan velge selv om det er todelt eller helt. Men fint om et av de er todelt. Anbefaler joha og janus :)

Tynn halselue er fint å sove i og ha under sydvest. Solhatt og evt solbriller i august.

Tynn parkdress med høy vannsøyle.
Regnbukse med strikk rundt anklene, ikke knapp eller borrelås, og strikk under fot. Regnjakke, ta av hetten og bruk sydvest. Regnvotter - pass på at de ikke er for store og sitter på med stramming rundt håndledd. Jeg synes reflex sitt regntøy er tykt og stivt, spesielt til de yngste. De har gjerne en høy krage opp i ansiktet. Ville valgt alt annnet enn det.

Går barnet så ha et par støvler og et par høstsko. I august gjelder fremdeles sommersko og sandaler. Går ikke barnet anbefaler jeg stonz.

Skinntøfler til innesko. Da får foren gå uten skosåle inne, de er ikke for varme og de beskyttet godt mot snø og kaldt regnvann hvis brannalarmen går. Anbefaler bisgaard. Ellers finnes mange fine enkle myke skinntøfler i butikkene.
Tusen takk for mange gode tips :)
Har fått kjøpt regnsett og vår/høstdress fra wheat i str.74 og to par stonz som hun kan bruke de første månedne. Kjøpt parkdressen fra name it som mange anbefaler og et regnsett fra Celavi i str.80. Sydvest og halslue har jeg ikke funnet enda, så det står på lista nå ;) Har også fått tak i litt ullklær, men tenker å ønske oss mer av det til bursdagen hennes i september :)

Back
Topp