Barnehagefristen

Smila79

Forelsket i forumet
Tenker dere på barnehagefristen som er rett rundt hjørnet? Vi har jo termin i sept. som vil si at vi ikke får lovfestet rett til plass i bhg før barnet er 2 år. Synes denne regelen er så teit og lite gjennomtenkt. :(((

Vi slipper det problemet heldigvis. Men har ei venninne med termin første uken i september som håper på å føde før fristen går ut..

Men enig; ordningen er helt på trynet, mener jeg. 

liker det ikkje. Heilt på trynet!

Jepp, tenkt masse på det... helt på trynet! Nesten så man burde bedt om planlagt KS for å få innen fristen?!! Idiotisk pottitregel i pottitlandet Norge

Men men får bare ta det som det kommer...ikke noe å gjøre med fra eller til :-/

Jeg slipper å tenke på det siden vi har allerede storebror i barnehage hvor vi får inn lillebror på søskenprioritering. Men husker det var litt nervøse tider da vi var søkte Alexander inn siden han er født i november. Ordnet seg heldigvis ved at det åpnet opp en ny barnehage akkurat rett før han ble 1 år og han fikk plass der.
Så en skal jo aldri si aldri, det kan dukke opp plasser selv om man er født etter fristen :)

Her er det ikke noe problem da de har full dekning OG vi er omtrent garantert plass i samme bhg som broren. 
MEN, jeg er enig i at det er en dum regel..

babylykke nr2 skrev:
liker det ikkje. Heilt på trynet!

Helt latterlig, men har heldigvis søsken i bhgen. Så får søskenprioritet!

her hjelper det ikkje med søsken i samme barnehage:(

Har tenkt en del på det. Å synes at det er helt idiotisk at de kan sette grensen slik. Alle som ønsker, bør ha krav på barnehageplass. Her i huset, begynner storebror på skolen når lillebror skal begynne i bhg, så vi har ikke noe søsken prior. Her er det ikke aktuelt å forlenge permisjon uten lønn. Men prøver å tenke positivt, at det ordner seg, enten på den ene eller andre måten.

Jeg syns og at det er helt på tryne dette med barnehagefrist! wtf! jeg syns at viss de ikke klarer og skaffe barnehageplass, så skal man ha BETALT permisjon til barnet får plass....det er ikke mane familier her i norges land som kan klare seg på bare en inntekt...

Jeg skal gå skole til neste høst, så lille tuppa må begynne i barnehage i når hun er 11 mnd...

Viss jeg ikke får barnehageplass, så må jeg ordne dagmamma...

Men jeg håper alt ordner seg :)

dette har plaget meg hele svangerskapet! vet ikke hvordan jeg skal løse det neste år hvis jeg ikke får plass i bh. er veldig provosert og "fyrer" meg opp hver gang noen nevner den TEITE regelen, hadde først termin i mai, men endte med sa ( da hadde jeg hatt bh plass) grrrr.... har en venninne som hadde termin 27 august men er på overtid, hun også stresser med at i morgen er "siste" sjans.....

eg har vaska huset idag i håp om at nåke ville skje :P meeen trur eg kan sjå langt etter å få august baby jah! 

eg har vaska huset idag i håp om at nåke ville skje :P meeen trur eg kan sjå langt etter å få august baby jah! 

Har tenkt masse på det.. Her er det ikke søskenprioritering lenger.. Wohoo! Fryktelig dum regel! At mange blir tvunget til å ha dette i tankene når de velger å få barn...
Økonomisk passer det jo fint at kontantstøtta har gått opp nå, så sånn sett så skal vi vel klare oss, men ser jo hvor godt storesøster har hatt av å gå i bhg et år nå, hvor mye hun har vokst og lært, som hun ikke hadde gjort hjemme med meg, uansett hvor kreativ jeg hadde vært :p
Meeen, får vel bare ta det som det kommer, og gjøre det beste ut av det!

Back
Topp