Barnehageekspedisjon

Luske

Glad i forumet
I dag har vi vært og utforska barnehagene i nærmiljøet. Søknadsfristen er jo 1. mars så det er på tide å få fingern ut.
Vært innom 5 forskjellige barnehager, og fy søren så ulike de er. En splitter ny og kjempestor basebarnehage, en privat og ganske så stor, 2 typiske avdelingsbarnehager og en liten naturbarnehage. Vi er enige om at vi ikke blir skremt om vi får plass i noen av de, og fikk kanskje pittelitt ekstra godfølele for den ene, men det blir skikkelig vanskelig å prioritere på søknaden. Glad jeg hadde med pappan også.
Det beste var at vi fikk høre at her i Skedsmo får alle plass, selv om de er septemberbarn

Hørtes bra ut, Luske!

Hvordan gjorde du det i forhold til besøket? Ringte du i forkant eller stakk du bare innom? Tenkte jeg skulle gjøre det samme før jeg bestemmer meg endelig for prioriteringen. :)

Jeg ringte og avtalte. Alle var positive til å få besøk og alle prøvde å "selge seg inn". Er litt greit å ha vært innom, utrolig hvor forskjellig den pedagogiske tankegangen var i de ulike barnehagene.
ORIGINAL: Prillemor

Hørtes bra ut, Luske!

Hvordan gjorde du det i forhold til besøket? Ringte du i forkant eller stakk du bare innom? Tenkte jeg skulle gjøre det samme før jeg bestemmer meg endelig for prioriteringen. :)

Jøsses, bare meg som bare er lykkelig bare jeg får plass nesten [8D] Nei da, vil gjerne ha hvor storesøster har da, og store basebarnehager er jeg LIVREDD for, så har jo noen preferanser da hehe [&:]

Så flinke dere er da [:)][:)] ja det er flott at det er full barnehage dekning her i Skedsmo.
Var du i mange barnehager? [:)] syns det er vanskelig å søke. vet om 2 jeg har fått annbefalt av ei venninne som har jobbet litt rundt. [:)]

Jeg var i 5 her oppe på Skjetten. Synes alle virka bra, men blir litt skremt over de store basebarnehagene. Men det virka som at de hadde små grupper innad i basene for de minste så da blir det kanskje litt mindre skremmende. Men virka som om den største basebarnehagen hadde den tydeligste pedagogiske profilen for de yngste. Tror dog at praksisen ikke er så ulik hos de andre heller, de er kanskje bare litt mindre bevisst.
ORIGINAL: Carrie86

Så flinke dere er da [:)][:)] ja det er flott at det er full barnehage dekning her i Skedsmo.
Var du i mange barnehager? [:)] syns det er vanskelig å søke. vet om 2 jeg har fått annbefalt av ei venninne som har jobbet litt rundt. [:)]

Det er vel litt tøffere inne i Oslo ennå. Du har jo også allerede ei i barnehagen, så da er du vel litt mer "inne" i barnehageverden. Er litt blank, siden det er 10 år siden sist og det er MYE som er anderledes nå.
ORIGINAL: KathMor

Jøsses, bare meg som bare er lykkelig bare jeg får plass nesten [8D] Nei da, vil gjerne ha hvor storesøster har da, og store basebarnehager er jeg LIVREDD for, så har jo noen preferanser da hehe [&:]

ORIGINAL: Luske

Det er vel litt tøffere inne i Oslo ennå. Du har jo også allerede ei i barnehagen, så da er du vel litt mer "inne" i barnehageverden. Er litt blank, siden det er 10 år siden sist og det er MYE som er anderledes nå.
ORIGINAL: KathMor

Er visst ikkje berre i Oslo det er tøffere...fikk svar i går at me kun får 60% plass til Kristian...og det er her midt under ei fjellhylle innerst i norges lengste fjord...ikkje akkurat verdens navle[8D]

har søkt min inn i basebarnehagen der brødrene har gått/går i...

elsker basebarnehagen...den beste barnehagen her i mil omkrets...

Back
Topp