Barnehageansatte

Dirridam

Betatt av forumet
De dagene dere har turdag i barnehagen, hva skjer med pausene deres denne dagen?

Må ta de senere.

det kommer ann på hvor lang turen er. hvis vi ikke er langt fra bhg kommer en annen opp når noen er på pause. og hvis vi er langt fra bhg tar vi den når vi kommer tilbake. Liker egentlig siste versjon best. For da er resten av arbeidsdagen etter pause ganske kort[:D]

Hos oss ble de ofte borte, eller tatt litt kortere[;)] 

Da kommer neste spørsmål til dere som sier at pausen blir tatt når dere er tilbake i barnehagen...:
Hvor lenge er dere på tur?
Her er vi alltid på tur fra 10-15/15.30 og har ikke på de 4årene jeg har jobbet i bhg fått pause disse dagene... (1 gang per uke)...

vi har betalt pause så ikke alltid vi får. som regel får vi tatt pause eller en 10 minutters hvertfall.
hender vi tar pause der vi er, om vi er i skogen så går de som røyker et stykke unna og tar seg noen minutter. De som har sene vakter tar litt pause når vi er tilbake.

ORIGINAL: Dirridam

Da kommer neste spørsmål til dere som sier at pausen blir tatt når dere er tilbake i barnehagen...:
Hvor lenge er dere på tur?
Her er vi alltid på tur fra 10-15/15.30 og har ikke på de 4årene jeg har jobbet i bhg fått pause disse dagene... (1 gang per uke)...
5åringene er på tur mellom 9 og 14/15 hver dag. personalet som er på 5årsgruppa tar pause der de er. Senvaktene kan ta pause når de er tilbake.

Må ta de etter turen. Eller bare ta 5 min pause f.eks. Har betalt lunch, 7,5 t dag.

vi går på tur fra 09.30-14.00(14.30 noen ganger)...
Den som har tidligte vakten går som regel med en gang vi kommer fra turen siden de da slutter 14.45

Hos oss tar vi pause når vi kommer tilbake.
Men pausene skal være ferdig til 14.00, så om vi kommer tilbake i bhg senere enn 13.00 så blir det kortere eller ingen pause.[:)]

Betalt lunsj hos oss også. Her tar vi pause før/etter tur (på tur mellom ca 10 og 14 tre dager i uka) og noen sjelden gang får vi ikke pause.

Tidligvaktene, dvs de som kommer fram til kl 8.30 går ofte til pause allerede 9-9.30 slik at alle skal få pause i løpet av dagen[;)]

Bare så det er sagt: Jeg jobber ikke i bhg. Men jeg jobber i kommunen, og vi har betalt lunch.
Og hos oss er det sånn at om man ikke har mulighet til å ta pause en dag, så får man ikke den igjen. Kan ikke gå tidligere eller noe sånt. Da får man ikke pause den dagen. Lunchen er jo betalt, så vi skal være tilgjengelig.

Vi får ikke pause da..
Har jo betalt pause, så kan ikke klage på det gitt..

Men er jo litt pause når man er på tur, evt. sitter rundt bålet, alle ungene sitter stille og spiser.. [:D]
Beste pausen <3

ORIGINAL: KrepsenErBlittMamma

Vi får ikke pause da..
Har jo betalt pause, så kan ikke klage på det gitt..

Men er jo litt pause når man er på tur, evt. sitter rundt bålet, alle ungene sitter stille og spiser.. [:D]
Beste pausen <3

eller så tar vi når vi er tilbake, 15 min hver hvis det er liten tid igjen..

Turdagene er somregel så deilige at pause er ikke nødvendig!

tar den når vi kommer tilbake. hjelper først til med bleieskift og div.

Vi tar pause når vi kommer tilbake fra turen, kommer vi sent tilbake faller pausen vekk [;)]

ORIGINAL: dripdrop

Vi tar pause når vi kommer tilbake fra turen, kommer vi sent tilbake faller pausen vekk [;)]

sign. og kortere pauser.

Nå jobber jeg på liten avdeling, så da er vi jo tilbake til sovinga. Blir pause etter det da. Men når jeg jobba på stor, ble det ikke alltid pause. Senvaktene fikk som regel pause etter turen.

Da jeg jobbet i barnehage hadde vi betalt pause - arbeidsdagen var bare på 7,5 timer. Så vi var på en måte på vakt selv under pausen - og dermed var det ikke slik at vi nødvendigvis fikk pause om vi hadde vært på tur.

Men vi hadde alltids mulighet til å trekke oss litt tilbake og hvile hodet i fem minutter, da [:)]

Back
Topp