Barnehage

*ZimileMamma*

Gift med forumet
FÅr man støtte ( kontantstøtte) hvis man velger privat barnehage? [8|]

Er nå inne på kommunens side om søking av barnehageplass. Ser da barnahagen som mitt ene tantebarn går i, de får kontantstøtte - men barnehagen står som privat!
Og et annnet av mine tantebarn går og privat men får kontantstøtte! [8|]

Hvordan kan jeg vite hvilke jeg kan søke på og ikke?

ORIGINAL: svimsen

i di fleste tilfeller ikke,
for di får statstøtte, og da faller kontantstøtten bort.

man finner sikkert private barnahger her og der som ikke får statstøtte, men da koster ikke en fullplass rundt 2300 kr, men en deeeel mere.

Hmmmm...skjønner ikkee bæra jeg[8|] Er det noe sted man kan finne slik informasjon om evt hvikke barnehager det gjelder?

ORIGINAL: Nick Jr

fikk vi.. går som normalt her

De fleste barnehager, også private, får statsstøtte.
Dersom man har barn i en barnehage som får statsstøtte, får man ikke kontantstøtte.
Et veldig lite antall private barnehager mottar ikke statsstøtte. Har du barn i en av dem, har du rett på kontantstøtte, men disse barnehagene er heller ikke bunnet av makspris per barn, så jeg vil anta at disse i tillegg vil være mye dyrere.

Da regner jeg med at Steinerbarnehagen faller utenfor statsstøtte [&o]

MEn det skal være informasjon på barnehagens hjememside om de mottar statsstøtte eller ikke? eller kan man ta turen på nav? kommunen? For å få informasjon om dette?

ORIGINAL: Auliana

ORIGINAL: *ZimileMamma*

Da regner jeg med at Steinerbarnehagen faller utenfor statsstøtte [&o]

MEn det skal være informasjon på barnehagens hjememside om de mottar statsstøtte eller ikke? eller kan man ta turen på nav? kommunen? For å få informasjon om dette?

Niks. Vårt barn går i steinerbarnehage og de er statsstøttet. Ergo ikke krav på kontantstøtte.

iks. Vårt barn går i steinerbarnehage og de er statsstøttet. Ergo ikke krav på kontantstøtte

Okei! [;)]

Altså, det vil si at hvis barneahgen MOTTAR STATSSTØTTE får man IKKE KONTANTSTØTTE? [8|] *litt treeeg i huggu*

ORIGINAL: Auliana

Helt riktig! [;)]

TAKK! [:D]

Back
Topp