Barnehage

Catski

Forumet er livet
Filip har gått i barnehagen i 1 mnd nå, og fra og med i dag har han altså hatt munn, hånd og fotsyken, forkjølelse og altså i dag kom han hjem med  kraftig øyekatarr.[:'(] Hva blir det neste?

er veldi forskjeller på sjukdommen gitt...

vesla her har gått i barnehage i 2 år, og har hatt 1 dag med feber og 1 dag med diare........

da ville jeg tatt opp med barnehagen at de antakeligvis har et hygiene-problem...

hehehe...veit det er frustrerende.
snuppa her også var VELDIG mye syk de første 6mnd nåe hun begynte i bhg. var forkjøla 8 ganger,omgangssyken 6 ganger,øyekatar 2 ganger og den 4.barnesykdommen...var ikke noe morro det der...

ikke nokk med at hun blei syk men jeg og sambo var syke også..jeg var forkjøla 12 ganger+lungebetennelse og omgangssyken var det jo noen runder med og sambo fikk øyekatar begge gangene.

men godt det bare er i begynnelsen når de begynner i barnehagen da..hu har ikke vært syk etterpå,og nå har hun jo begynnt i ny barnehage og enda ikke blitt smittet av noe der..

ORIGINAL: Dollface™

da ville jeg tatt opp med barnehagen at de antakeligvis har et hygiene-problem...

det var faktisk problemet i den bhg til emilie...og siden jeg jobber i helsevesnet "tok jeg med" ett par flasker med hånddesinfiserende gel som jeg ba de bruke når ungene hadde diare osv..og da blei det MYE bedre..

ORIGINAL: MARIANNE_MOR84

det var faktisk problemet i den bhg til emilie...og siden jeg jobber i helsevesnet "tok jeg med" ett par flasker med hånddesinfiserende gel som jeg ba de bruke når ungene hadde diare osv..og da blei det MYE bedre..

det var faktisk et tema i barnehagen tobias gikk i før, at håndvask før og etter stell var kjempeviktig, at stellematta ble spritet etter hvert stell, og at barna vasket hender før og etter mat..

det er et vanskelig tema å ta opp, men jaggu er det viktig også..

Vet de er veldig nøye med håndvask og rene klær med tanke på matrester, da de har et barn der som er hyperallergisk mot mat.

uff, kjenner til den.I oktober har snuppa gått i bhg i 1 år og hun har hatt ALT. Har gått 14 dager også har det vært pån igjen med sykdom.Byttet bhg nå og nå har hun gått i bhg i 3 uker uten sykdom[:D]ny rekord

Dro rett til legen og fikk øyedråper og salve, etter at jeg hentet han. Ingen grunn til å vente med behandlingen.[;)]

Nei, vet du hva..!

Mange foreldre sender sine barn i bhg selv om de er syke, og ikke alle symptomer er synlige slik at man kan forhindre smitte!

Første 1/2-året er bare heilt j**vlig rett og slett....
Her hadde ungene øyekatarr, ørebetennelse, influensa, spysjuka første tiden. Snørra stort sett fra sept-april[&:][&:][&:] Men nå er de blitt mer immune heldigvis[:)][:)] Har ikka vært syke siden april nå[:D]

Back
Topp