barnehage

zoe

Glad i forumet
Detta e snuppa si 3 veke i barnehagen. dei to første vekene gikk kjempefint (første veka var eg jo der endel, men andre veka var ho aleine) Virka som ho likte seg godt, og når vi kom om morningen sprang ho inn.

men igår var ho litt skeptisk, men gikk inn sjøl (altså fra bilen og bort til barnehagen)
da eg gikk suttra ho litt. da eg kom å henta ho i 16 tida sa dei at ho hadde grene litt på formiddagen.

Idag ville ho absolutt ikkje i barnehagen. Da eg spurte ho om vi skulle reise i barnehagen begynnte ho å grine og sa "nei,nei,nei"
Da eg tok ho ut av bilen ville ho ikkje gå sjøl, klamra seg til meg, og begynnte å grine om eg prøvde å sette ho ned.
Inne i barnehagen ville ho heller ikkje ned, men måtte til slutt berre sette ho ned og gå. Ho sprang etter meg og hyyyylte "mamma,mamma, maaaammmaaaa".

Synst det va heilt forferdelig, begynnte å grine sjøl eg![:(]

har berre lyst å reise bort igjen å hente ho, men eg skal jo på jobb kl 10.

Dåke som har hatt ungane i barnehagen.. e detta berre en fase? går det over? kor lang tid tar det?

hadde det slik et par dager etter ferien. men nå, har hun ikke tid til og si hadet engang..

jeg vet godt at det er jævlig vondt men det kan hende at etter du har gått ut døra så er det bra..

klem

Bendik har snart gått i barnehagen i en mnd, og han gråter fortsatt når vi går.
Det går fort over da, men han kan være litt "sår" på begynnelsen av dagen.

I vår barnehage er det sånn at en ansatt tar seg av B når vi kommer, hun bærer han. Jeg setter han ikke bare ned og går.. Kanskje det kunne vært noe å prøve?

Det er ganske normalt.. Husk på førsten er alt nytt for dem.. Leker, barna og personalet.. Men når alt det nye ikke er så nytt mer så får de samlet tankene mer og forstår at mamma går.. har hatt det slik her også, men går mye bedre nå..

Veldig vanelig å få en slik reaksjon når hun begynner å skjønne hva som egentlig skjer.

Det er hennes måte å si fra på at hun kommer til å savne deg!
Men, bare vær sterk! Det går over!

Jo kortere du gjør leveringsprosessen i barnehagen, jo fortere vil det nok gå over!

Lykke til!

Hadde det ogsaa sann perioder naar hun var saa liten men det gaar som regelt fort over.. Synd med de der helgene[:D] det er jo mandagen som er verst.

min har også begynt på sin 3dje uke nå. og han har vært sånn hverdag siden
han begynte[&o] vil ikke i bhg og hyler som bare det. men varer vistnok ikke lenge.
ho ene som jobber der tar han når vi kommer.så hun roer han ned..
han roer seg fort og leker fint sier dem[:)]og når jeg henter han snakker han
konstant om hva dem har gjort osv[:D]

er ofte en normal reaksjon. i starten er det nytt og spennende, etter noen uker/dager forstår de at det er en permanent løsning og vil da få en liten reaksjon. Det går som oftest heldigvis fort over. De har det ikke vondt i bhg, men viser at de foretrekker dere mer[:)]

Huff.....jeg skjønner at det gjør mamma hjertet ditt trist[:(]

Men jeg jobber selv i barnehage, og det er ganske vanlig det du beskriver.....nå har det gått opp for henne at du faktisk går, og vil derfor protestere/være lei seg. Det går over....noen bruker litt lengre tid enn andre, men det går over. HVis jeg hadde vært deg, så ville jeg ha snakket med de i barnehagen om dette, og hva det gjør med deg.....du vil nok få et "trøstende" *det går bra, og det er ganske vanlig* svar, men da vil dem ivertfall være litt mer obs på dine følelser oppi dette og....

ORIGINAL: fairy

Bendik har snart gått i barnehagen i en mnd, og han gråter fortsatt når vi går.
Det går fort over da, men han kan være litt "sår" på begynnelsen av dagen.

I vår barnehage er det sånn at en ansatt tar seg av B når vi kommer, hun bærer han. Jeg setter han ikke bare ned og går.. Kanskje det kunne vært noe å prøve?

Ja, e sånn her og. E alltid ei som kjem ut i gangen og tar imot oss, og ho tar med seg snuppa, så vinka dei hadet.
Så sette ho ikkje berre fra meg og går!

Men dei første vekene var eg jo med ho inn til dei andre ungane, og ho fikk begynnt å leike litt før eg gikk. Og da var ho så travel at ho ikkje tenkte over at eg gikk trur eg.
Så blir litt anna når vi må sei hade i gangen..

menmen, får berre tru det snart går over. Men kan ikkje sei eg gleda meg til å levere ho imorra!

ORIGINAL: Helene Harepus

Har ingen erfaring eller gode råd, dessverre. Håper det ordner seg. Den følelsen må være helt grusom. *Trøsteklem*

signerer

Selv erfarte jeg å ha en som nekta å bli med hjem når jeg henta ham på ettermiddagen.. men nå etter tre uker så vil han med hjem med èn gang jeg kommer. Men det er en glad gutt som jeg drar fra om formiddagen da og det gjør meg også glad.

satser på at det går over. Lykke til!

Back
Topp