Barnehage

DF1990

Andre møte med forumet
Etter opptak i mars er vi på venteliste på alle 5 barnehager. Som forventet.

Spørsmål er kan vi sjekke antall foran oss et sted? Må vi søke på nytt på noe tidspunkt eller står søknad til man får plass?
 
Etter opptak i mars er vi på venteliste på alle 5 barnehager. Som forventet.

Spørsmål er kan vi sjekke antall foran oss et sted? Må vi søke på nytt på noe tidspunkt eller står søknad til man får plass?
Du får ikke vite hvor mange som er foran deg i køen. Desverre. Og du må søke på nytt etter jul om du ikke får plass før jul:) det jeg ville gjort er å ringe rundt til barnehagene selv, å forhøre deg. Gjerne i de private. Mange har plass, du har kanskje søkt kommunalt??
 
Etter opptak i mars er vi på venteliste på alle 5 barnehager. Som forventet.

Spørsmål er kan vi sjekke antall foran oss et sted? Må vi søke på nytt på noe tidspunkt eller står søknad til man får plass?
Jeg vet ikke hvor du har søkt, men i Oslo er det tre opptaksrunder nå før sommeren. Det er for de som har rett på plass/skal starte i bhg i august/september. De som har rett på plass/skal starte i bhg fra oktober/november må søke innen 15. august. De som er født i desember har ikke rett på barnehageplass når de fyller ett år, i motsetning til resten av året. Man må altså vente til neste barnehageopptak året etter barnet fylte ett år, som vil si august 2025. Det kan jo være annerledes i andre kommuner, hvis de har ledige plasser. Men kan i hvert fall være lurt å stå på venteliste, og kontakte private bhg, i tilfelle noen flytter eller lignende :)
 
Last edited:
Hei,
Barnet vårt har ikke rett på plass før neste år, mel det betyr ikke at kan ikke kan likevel søke og få det.
Jeg kontakter barnehagen og det er 4 stk foran oss etter hovedopptaket dessverre er sjangsen for at noen flytter liten…

Lurer på hvordan man skal få til å være hjemme ekstra 6 mnd

Ps: står man på venteliste må man ikke søke på nytt fikk jeg beskjed om
 
Back
Topp