Barnehage

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Vet det er lenge til og fjernt å tenke på barnehageplass til de bittesmå. Men jeg lurer på om noen vet om det er forskjell i sjansen for å få plass om barnet kommer i desember eller januar? Når må barnet være født for å få rett til plass? Her i kommunen må man søke plass i januar for det kommende barnehageåret (var sånn sist), så det betyr jo at hvis man skal søke plass fra barnet er et år, så må man søke når det er nyfødt? Men man får kanskje ikke før august igjen? Kan man starte midt i et år? Noen som vet?

Her i kommunen må barnet være født før 30 november for å være sikret barnehageplass fra den er 1 år gammel

Jeg søkte med ettåringen da han var mai17, da var han 5 mnd gammel og fikk plass fra han var 11 mnd gammel og han er født i desember. Tror det er forskjellig alt etter hvor god plass det er i barnehagene der du bor. Vi fikk plass på førstevalget som er en ganske populær barnehage også.

Vet i kommunen her så har de 2 «opptak» januar og august.. så har de plass og kapasitet tar de inn i januar også. Men her skal bebisen være hjemme til h*n er 2 år [emoji4]

Jeg tror det er litt forskjellig ja, også finnes det både private og offentlige barnehager.
Vi bruker privat bhg og de ligger an til å ha kapasitet til å ta inn i januar i kommende år. Håper det, for januar 2020 braker det løs her [emoji23]

Vi kommer til å søke innen Januar, regner med han/hun starter i november/desember året etter h*n er født, slik førtemann gjorde. Greit med lang tilvenning synes vi :-)

Back
Topp