Barnehage?!

Jeg har egentlig litt lyst til å være hjemme til august igjen, men jeg tror ikke vi får det til økonomisk. Må gruble litt på det, kanskje 1 februar som startdato kunne føltes bedre enn 1 januar feks.

Jeg har egentlig litt lyst til å være hjemme til august igjen, men jeg tror ikke vi får det til økonomisk. Må gruble litt på det, kanskje 1 februar som startdato kunne føltes bedre enn 1 januar feks.

Jeg håper vi får til at vi takker ja for plassen, men at mini da ikke begynner før ut i januar/februar. Er hjemme med guttungen på snart 16 mnd. Han hadde hatt det tidvis bedre i barnhagen og med andre barn akkurat nå, men ikke for 2 mnd siden :) Er lenge til august og barnehagestart.. for han og mor. Hehe. Men barn er jo veldig forskjellige.

Vi tenkte på barnehage før vi startet å prøve, vi.

Fikk sist i desember 2016. Snakket med barnehagen før han ble født og fikk beskjed om at vi nok fikk plass i januar 2018. MEN, det kom ny regel januar 2018 som gjorde at vi ikke fikk plass. Så jeg går fortsatt hjemme med han. Helt til august. Koselig, men alt for lenge for min og hans del. Og jobbmessig.

Derfor hadde vi bestemt oss for at om ikke det gikk denne runden, skulle vi vente noen mnd til. Men så gikk det, og vi har termin tidlig november, så vil uansett bli novemberbarn på oss denne gangen :)

Men alt går. Det går for oss nå. Er ikke ideelt, men det går. Er ikke alltid man kan planlegge disse spirene våre. :)

Sant det, man kan ikke planlegge bestandig :)

Jeg har tenkt på det.. Men hvor lenge er det vanlig å gå over termin? Og går det an å spørre om å få bli igangsatt om det ser ut til å drøye en stund? Tror jeg har termin 21. november, så hadde vært litt kjipt å akkurat komme over til desember før babyen bestemmer seg for å treffe oss :p
Tror ikke du blir satt igang for å få krav på barnehageplass :) De sier vel at 3 uker før og 2 uker etter termin er helt vanlig å føde på...

Godt mulig det :)
I Oslo må man begynne innen en måned:

§ 9.Tidspunkt for oppstart og avslutning av barnehageplass

Startdato fremkommer i tilbudsbrevet. Plassen må tas i bruk innen én måned etter oppgitt startdato, ellers blir plassen automatisk tildelt en annen søker.

Jeg håper vi får til at vi takker ja for plassen, men at mini da ikke begynner før ut i januar/februar. Er hjemme med guttungen på snart 16 mnd. Han hadde hatt det tidvis bedre i barnhagen og med andre barn akkurat nå, men ikke for 2 mnd siden :) Er lenge til august og barnehagestart.. for han og mor. Hehe. Men barn er jo veldig forskjellige.
Jeg innbiller meg at vi søker fra feks 1 januar, men vi har kanskje bare rett på plass fra 1 november? Enklere sånn sett med mai-barn sist, han begynte i august, det passa han, oss og barnehagen fint :)

Her blir vi nødt å søke plass frå november av. Må vel søke i hovedopptaket for å ha rett på plass innen mnd. barnet er 1? Om man søker fra januar kan man være heldig å få plass da, men kan vel risikere at det er fullt og at man må vente til august. Vi har ikke økonomi til å ta sjansen å utsette barnehagestart, og vet det er veldig vanskelig å få plass midt i året der vi har de to andre.

Back
Topp