Barnehage

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Er det mange av de små som har begynt i barnehage? Trives de? Her begynte mini i midten av januar, og stortrives :D så utrolig deilig å se at hun koser seg, og ikke alltid har tid til å bli med hjem :)
 
Vi tar i bruk tilbudet med åpen barnhage siden vi ikkehar fått noen plass i det hele tatt;)
 
Frøkna begynte 30.jan og stortrives. Ho går i samme bhg som jeg jobber i. Ikke samme avdeling, men vi er en liten bhg så vi er felles på morgen og eftan. Kan være litt tøft å skjønne at mamma ikke bare er mamma, men det går utrolig bra alikevel.
 
Vesla begynte i begynnelsen av januar. Stortrives!
 
Vi venter litt. Eldste har akkurat begynt og hu er 3.5 år. Han begynner vel tidligst til neste år.
 
Her bruker vi åpen barnehage mens vi venter på plass til høsten.
Er veldig spent på hvilken barnehage vi får og hvordan oppstart blir. Godt å høre flere her har en god opplevelse av oppstart da! :)
 
Her begynte lillingen 1.mars[emoji5] litt slitsomt ser det ut som, men han trives godt[emoji5] sover litt lite synes jeg, så jeg henter tidlig når jeg har fri, så får han seg en ekstra blund.. de er litt dårlige på å legge to blunder[emoji31]
 
Her begynte lillingen 1.mars[emoji5] litt slitsomt ser det ut som, men han trives godt[emoji5] sover litt lite synes jeg, så jeg henter tidlig når jeg har fri, så får han seg en ekstra blund.. de er litt dårlige på å legge to blunder[emoji31]

Da ville jeg tatt det opp med bhg:) Så vil jeg tro det blir bedre!
 
Her begynte lillingen 1.mars[emoji5] litt slitsomt ser det ut som, men han trives godt[emoji5] sover litt lite synes jeg, så jeg henter tidlig når jeg har fri, så får han seg en ekstra blund.. de er litt dårlige på å legge to blunder[emoji31]
Mi og sov veldig lite i starten. Ofte bare 30-60 minutter. Nå sover hun 2- 2 1/2 time :p
 
Jeg har søkt om BHG plass til høsten :) både gleder meg og gruer meg [emoji85] han har allerede gått ned til en dupp på dagen og sover ca 12 timer om natten. På dagen sover han mellom 1 og 2 timer i 12 tiden :)
 
Da ville jeg tatt det opp med bhg:) Så vil jeg tro det blir bedre!

Tar det opp hver dag når jeg henter.. det er fortsatt like dødfødt å få inn.. men skal på foreldresamtale i dag, så da skal de få høre! Nå er det heldigvis sånn at enten jeg eller mannen er hjemme fra jobb enda, så jeg henter tidlig, så får han seg en blund nr 2 hjemme, men når mannen begynner i full jobb igjen blir det jo håpløst om han ikke skal få to blunder[emoji849]
 
Satser på det går seg til da![emoji5]
Ja :) var skikkelig urolig en stund for hun sov så lite... og barnehagen har satt henne på en rolig plass for seg selv for at hun skal sove lengre. Nå har jo hun sovet 1 lur siden hun var 9 mnd da. Så lett å komme inn i rutinen til barnehagen sånn sett. Helt enig med deg i at barnehagen må legge til rette for å få inn to lurer når de er så små og trenger det!
 
Tar det opp hver dag når jeg henter.. det er fortsatt like dødfødt å få inn.. men skal på foreldresamtale i dag, så da skal de få høre! Nå er det heldigvis sånn at enten jeg eller mannen er hjemme fra jobb enda, så jeg henter tidlig, så får han seg en blund nr 2 hjemme, men når mannen begynner i full jobb igjen blir det jo håpløst om han ikke skal få to blunder[emoji849]

Det synes jeg i grunn er for dårlig. Lykke til på foreldresamtale i dag.:)
Jeg ser i bhg der jeg jobber så sover di fleste to ganger når di starter også går di fort over til en lang dupp. Håper det skjer fort med din også.
 
Vi fikk ikke barnehageplass, men lillesøster går hos dagpappa tre dager i uka (de er bare to, så det er stille og rolige forhold[emoji4]). Har søkt til høsten og håper virkelig at vi får plass i barnehagen til storesøster! De hadde bare 6 plasser i år, og det er flere søsken som skal få plass, så vi krysser fingrene[emoji4]
 
Det synes jeg i grunn er for dårlig. Lykke til på foreldresamtale i dag.:)
Jeg ser i bhg der jeg jobber så sover di fleste to ganger når di starter også går di fort over til en lang dupp. Håper det skjer fort med din også.

Ja, da jeg jobbet i barnehagen, så fikk de som var nye og små enda sove to dupper.. men nå er lillingen vår litt vanskelig å lese når han er trett, så lurer på om det er det som kanskje er årsaken til at de ikke klarer å få han til å sove to ganger[emoji5] kjedelig når man har planer på ettermiddagen i alle fall, eller når man har ett håp om å sove på natta[emoji28] satser på de tar det til seg på møtet[emoji5]
 
Ja :) var skikkelig urolig en stund for hun sov så lite... og barnehagen har satt henne på en rolig plass for seg selv for at hun skal sove lengre. Nå har jo hun sovet 1 lur siden hun var 9 mnd da. Så lett å komme inn i rutinen til barnehagen sånn sett. Helt enig med deg i at barnehagen må legge til rette for å få inn to lurer når de er så små og trenger det!

Å, ja såpass! Lillingen vår begynte ikke å sove ordentlig før han var rundt 9mnd, å da ble det plutselig 4timer +- iløpet av dagen på to blunder! Og når etter barnehagestart gikk det brått over til en dupp på kanskje 30-60min[emoji19]
Jeg håper de klarer å legge til rette for min lille "du ser ikke på meg at jeg er trett" unge[emoji28][emoji5]
 
Ja, da jeg jobbet i barnehagen, så fikk de som var nye og små enda sove to dupper.. men nå er lillingen vår litt vanskelig å lese når han er trett, så lurer på om det er det som kanskje er årsaken til at de ikke klarer å få han til å sove to ganger[emoji5] kjedelig når man har planer på ettermiddagen i alle fall, eller når man har ett håp om å sove på natta[emoji28] satser på de tar det til seg på møtet[emoji5]

Håper det, for dem skal jo legge tilrette for han. Mi må ofte legges så så lenge etter forige dupp, vanskelig å lese ho også. Må som regel ha to dupper, ellers blir det tøft di siste timene før legging.
 
Håper det, for dem skal jo legge tilrette for han. Mi må ofte legges så så lenge etter forige dupp, vanskelig å lese ho også. Må som regel ha to dupper, ellers blir det tøft di siste timene før legging.

Ja, det tenker jeg også[emoji5] han er helt lik på timer mellom, og somreleg når han våkner kl 11.00 senest så må han sove igjen i 2-halv 3tiden.. men nå henter jeg han halv 3 å så legger jeg han med en gang vi kommer hjem, så slipper jeg det tullet på kveldene[emoji5]
Kjedelig med tøffe ettermiddager og lange netter bare fordi det er tukla til i barnehagen[emoji5]
 
Back
Topp