Barnehage

Offshore_mamma

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har to barn som skal begynne i barnehage nå i august 2016, eldste er 2 år også har vi lille prinsen på snart 5 mnd.
Hva trenger jeg? :-)
Hva lønner seg å kjøpe nå?

Jeg har ingen erfaring fra barnehage/barnehagebarn :-)

• Barnehagevogn + lammeskinn og pose (utstyr til vognsoving avhengig av årstid) og seler i vogna
• Klær til å være ute (både kjel/parkdress etter årstid og regntøy)
• Støvler og gode sko etter årstid
• Godt med skifteklær
• Tynne under klær og tykke underklær. Tenker da ull/fleece til å ha under uteklær

Litt forskjellig praksis på dette fra bhg til bhg, men vannflaske opplever jeg ofte at en skal ha med hjemmefra, og i noen bhg må en ha med bleier selv. Kjøp også gode matbokser, dersom de har mat med selv i bhg. Og bestill navnelapper i god tid til å merke klær og utstyr.

:) :)

Kan være greit å sjekke ut om bhg dere kommer inn i sover i vogn;) vi kjøpte vogn, men så sover de heller inne i senger, så den solgte vi videre:P

Sovevogn kan man kjøpe brukt. Den skal jo bare stå stille :-) Anbefaler en stor og romslig vogn, med rygg som kan legges helt ned.

Ved kjøp av barnehagesekk; kjøp en som passer til barnet (ikke for stor), og som har brystreim - det er helt nødvendig om barnet skal bære sekken selv på tur.

Tøfler!

Vanlige inneklær, men det har man jo som regel nok av :p

Uteklær etter årstid, og gode sko etter årstid.

2par votter og 2 par regnvotter

Ullklær og fleeceklær

Innesko (jeg brukte bare sånne tøy sokker med skinn på foten det første året, det er best for foten)

Sovevogn? Med pose el dyne

Sekk / bag for å ha klærne i

Evt drikkeflaske om de må ha det Og matbokser, og tursekk. Her har de egene tursekker i bhgen, som de låner der. Samt drikkeflaske

Back
Topp