Barnehage

Her blir det barnehage fra august 2017. Jeg er lærer så det blir bare ca tre måneder ulønnet permisjon da jeg har fri 7 uker på sommeren :-).

alsååå det kan umulig lønne seg eller ?? for det første koster barnhagen ca 3000 kr i mnd, + at du mister kontantstøtta som er 5000 kr i mnd.. den får du jo om du går hjemme ??? jenta mi er født i februar, så gikk hjemme da til august da hun var ca 1 1/2 år, går jo greit det. man får jo 5000 i kontantstøtte,mulig det har gått opp til 6000 kr nå og 1000 kr til i barnetrygd..

alsååå det kan umulig lønne seg eller ?? for det første koster barnhagen ca 3000 kr i mnd, + at du mister kontantstøtta som er 5000 kr i mnd.. den får du jo om du går hjemme ??? jenta mi er født i februar, så gikk hjemme da til august da hun var ca 1 1/2 år, går jo greit det. man får jo 5000 i kontantstøtte,mulig det har gått opp til 6000 kr nå og 1000 kr til i barnetrygd..

Du tenker hvis man er arbeidsledig? Det er jo forskjell på om jeg går tilbake på jobb og tjener 27.000 i mnd. Enn om jeg blir hjemme i ulønnet permisjon og får 6000 i mnd? Skjønte ikke helt hva du mente...

ja var det jeg mente.. skjønner at det er forskjell på lønn og permisjonspenger men om du skulle søke en barnehageplass flere måneder før den blir tatt i bruk, kan det umulig lønne seg, da mister du jo kontantstøtta + at du må betale for noe du ikke bruker?? og likevel være hjemme, , var sånn jeg forstod på trådstarter.

ja var det jeg mente.. skjønner at det er forskjell på lønn og permisjonspenger men om du skulle søke en barnehageplass flere måneder før den blir tatt i bruk, kan det umulig lønne seg, da mister du jo kontantstøtta + at du må betale for noe du ikke bruker?? og likevel være hjemme, , var sånn jeg forstod på trådstarter.

Ja nei det skjønner ikke jeg heller... Vi sendte vår første i bhg da hun var 1 år (født i februar). Det fikk helt fint. Heldigvis fikk vi bhgplass og. Hadde vært helt uaktuelt å gå hjemme frem til august.

Men enig med du. De har jo garantert plass fra august. Så hvorfor betale for noe man ikke bruker...

ja litt dårlig på å formulere meg , men sånn jeg skjønte det skal man da betale for en barnehage plass nesten 1 år før man bruker den for å få plass fra mars da antar jeg i stedenfor august..det kan ikke lønne seg mente jeg ja :)

Vi har en i bhg fra før, så vi betaler i så fall 1870 i mnd for bhgplass til nr 2. Jeg har ca 24000 utbetalt i mnd, så det lønner seg å betale for en plass vi ikke bruker fra august til mars, enn å ha ulønnet permisjon fra mars til august.

Ja nei det skjønner ikke jeg heller... Vi sendte vår første i bhg da hun var 1 år (født i februar). Det fikk helt fint. Heldigvis fikk vi bhgplass og. Hadde vært helt uaktuelt å gå hjemme frem til august.

Men enig med du. De har jo garantert plass fra august. Så hvorfor betale for noe man ikke bruker...
Poenget er å slippe mange mnd i ulønnet permisjon, jeg vil heller ha knøttet i bhg fra ca mars 2017, hvis det er et alternativ. Ser at det kan bli vanskelig, siden termin er etter søknadsfristen.

Back
Topp