Barnehage

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Er det noen som har tenkt på barnehagestart ennå? Veldig tidlig dette her, men samtidig må man begynne å spare tidlig hvis man skal ha ulønnet permisjon.

Jeg heller mot å søke på bhgplass fra august 2016, og ikke bruke den før frøet er passert året. Det blir billigere, totalt sett, enn å gå i ulønnet permisjon flere mnd.

Vi blir nok å enten søke plass fra august 2017 eller 2018.
Vi har allerede moderert livene våre til en inntekt fordi jeg har vært hjemme med eldste (hun starter i bhg nå i august, 2 år gammel), og tenker at vi klarer det med nestemann også før ting kan normalisere seg :)

Søknadsfristen til å søke barnehageplass er 1.mars. Må man ikke ha navn og fødselsdato på ungen før man søker? Blir vel vanskelig å søke plass før barnet er født?

Søknadsfristen til å søke barnehageplass er 1.mars. Må man ikke ha navn og fødselsdato på ungen før man søker? Blir vel vanskelig å søke plass før barnet er født?
Ah shit, det tenkte jeg jo ikke på. /blond
Da må jeg revurdere hele den geniale planen min. :p

en kan jo sende inn søknad når barnet er født å se om du får plass fra 15.desember..
er noe med tilskudd til bhg om en begynner før 15.desember og ikke 1.januar..

skader aldri å søke ;)
her skal vi prøve det vi kan for at vi kan vente til august 2017, men må man, så må man :)

Har ikke tenkt tanken en gang enda :p

en kan jo sende inn søknad når barnet er født å se om du får plass fra 15.desember..
er noe med tilskudd til bhg om en begynner før 15.desember og ikke 1.januar..

skader aldri å søke ;)
her skal vi prøve det vi kan for at vi kan vente til august 2017, men må man, så må man :)

Vi har også tenkt å prøve å vente til august 2017, men det blir en del permisjon uten lønn da :(

Man kan søke før 1 mars. Det gjorde vi med storesøster. Hun var født i februar og fikk plass i februar året etter :-) alt er mulig så lenge det fins en barnehage med kapasitet :-) man må bare være litt frempå. Vi snakket med bhg koordinator i kommunen.

Vi flytter ut av oslo i august nå, og kommunen vi flytter til har heldigvis full barnehagedekning + ! Dagen etter at vi hadde kjøpt huset vårti mai ringte jeg barnehagekontoret og spurte om de hadde noen ledige plasser. "Jada ingen problem. Hvilken barnehage og når trenger dere? " var svaret. Fikk oppstart den dagen vi ønsket i den barnehagen vi ønsket! Helt utrolig! Håper at det kan ordne seg for neste også :-)

Når det er sagt. Vil tipse om at du totalt får utbetalt en større sum foreldrepenger med 100% dekning, enn med 80% dekning. Det lønner seg derfor å ta ut 100% og heller spare penger underveis slik at man har til ulønnet perm, fremfor å ta lengre perm med 80%... Men det forutsetter jo at man har selvdisiplin når det kommer til økononi ;-)

Vi bor i Oslo, så har ikke sjangs på barnehageplass før aug 2017. Tenker oss at jeg er hjemme frem til jul, så tar vi gradert permisjon våren 2017

Kommer til å søke fra april 2016, og håpe på det beste. Bor rett ved en ny Bhg som åpner til høsten. Går det ikke så venter vi til august. Vi har heldigvis en lang sommer i midten så sånn sett mye bedre enn sist da vi fikk i november :)

Vi bor i Oslo, så har ikke sjangs på barnehageplass før aug 2017. Tenker oss at jeg er hjemme frem til jul, så tar vi gradert permisjon våren 2017

Hvorfor tror du det? Jeg bor i Oslo og har flere venner med barn her og de har alle fått plass etter 1 år, selv de som har født etter barnehagefristen.

Kommer nok til å søke om plass når frøet er rundt 1 år.
Har ei på 14 mnd nå som begynner i barnehage om 1mnd, og hun er VELDIG klar for det. Besøksdagen var helt super, og hun blir lett rastløs med meg ift med jevnaldrede. Så selv om jeg er hjemmeværende, så har jeg erfart at rett over året er fint tidspunkt til barnehagestart :-)
Hos oss utgjør det ikke så mye med økonomien da, siden jeg er syk og går på aap uansett, så får samme sum om barna er hjemme eller i barnehagen. Eneste forskjelden er kontantstøtten, men den klarer vi oss uten :-)

Her er det rullerende opptak og får bhg når vi vil. Frøkna begynte da hun var 11.5 mnd. Denne gangen satser vi på 10 mnd :)

Jeg er student og satser på at jeg er tilbake på universitetet i januar og at mannen tar permisjon frem til lille blir 1 år. Regner ikke med det blir problemer med å søke inn i mars. Krysser fingrene for det.

Jeg har ikke sjekket, men så vidt meg bekjent har bhg som ligger like ved rullerende opptakk. Krysser fingrene for at det går bra :) uansett så ordner det seg på ett eller annet vis :)

Ok, jeg får undersøke litt her jeg bor.
Hvilken bydel bor du i?

Bydel Nordstrand og bydel østensjø er kjent som "verstingbydelene" mtp barnehageplass. Det er umulig å få plass før hovedopptaket det året man har rett. Det er et problem for barnehagene også, som nesten bare får inn toåringer..

Datteren vår blir 3 i november og først nå fikk vi plass hjemme. Før det har vi hatt plass i en annen bydel, via min arbeidsplass. Noe annet var umulig. Mange av våre naboer som sliter veldig. De får ikke plass, og hvis de får så er det langt unna, gjerne i en annen bydel..

Hvilken bydel bor du i?

Bydel Nordstrand og bydel østensjø er kjent som "verstingbydelene" mtp barnehageplass. Det er umulig å få plass før hovedopptaket det året man har rett. Det er et problem for barnehagene også, som nesten bare får inn toåringer..

Datteren vår blir 3 i november og først nå fikk vi plass hjemme. Før det har vi hatt plass i en annen bydel, via min arbeidsplass. Noe annet var umulig. Mange av våre naboer som sliter veldig. De får ikke plass, og hvis de får så er det langt unna, gjerne i en annen bydel..
Bor i Østensjø.

Back
Topp