Barnehage!

• Trådstarter Trådstarter Sanna27
  • Opprettet Opprettet
S

Sanna27

Guest
Til dere som har/får januar/februar baby: når skal dere søke barnehageplass?

Vi får se om vi har nok penger til å ta noen mnd permisjon uten lønn, da begynner babyen i bhg ut på våren. Hvis ikke så søker jeg barnehage fra januar 2016.
Min forrige begynte i bhg da han var 11 mnd. Gikk helt greit- valgte å jobbe 80% og var ferdig kl 14 hver dag - greit med litt kortere dager.
Bor i en kommune hvor barnehageplass ikke er problem.

Vi planlegger barnehagestart fra august 16:) Kan hende vi søker før, men da er det bare bonus om vi får plass:)

Vi har valgt 59 uker perm med 80% lønn, så det blir nok barnehage rett etter det, om ikke en overlapping. :) vet ikke helt hvordan man gjør det, så får sjekke litt rundt først hehe. :p

Vi tenker å søke slik at vi får plass i januar. Men er jo ikke en selvfølge å få plass utenfor opptak. Så hvis vi ikke får plass, skal lille til besteforeldre mens vi er på jobb. Jeg kommer til å jobbe 50%, så får heldigvis en mjuk start etter permisjonen :)

Vi får garantert plass i vår bhg fra januar om vi vil. Jeg tenker å søke innen fristen om jeg rekker å få personnummeret. Hvis ikke har kommunen vår to opptak så jeg må bare søke innen oktober.

Håper å få til å drøye til aug 16, men må se hvordan økonomien er

Dere som venter til august 2016, er dere hjemme med ungen i mellomtiden eller har dere pass?

Forhåpentligvis får han fødselsnummer før 1.mars, om ikke vet jeg ikke helt hva vi gjør..

Søker med en gang han får personnummer og håper på bhg-oppstart innen slutten av mars når mannen er ferdig i permisjonen sin.

Her blir det mest sannsynlig august-16, men tenkte å se det litt an på økonomien og meg selv om vi drøyer det til januar-17. Førstemann begynte da han var 2 år og det var perfekt alder syntes vi. Da var han klar for nye utfordringer og klar for bhg :-)

Dere som venter til august 2016, er dere hjemme med ungen i mellomtiden eller har dere pass?
Her skal jeg være hjemme i 49 uker, også skal far være hjemme 3 dager i uken i 23 uker:) Besteforeldre skal passe de 2 andre dagene:) Så med litt sommerferie tror jeg vi kommer i mål med start i barnehagen fra august:) Må innrømme at kabalen var mye enklere å få til å gå opp med juli-baby;)

Her skal jeg være hjemme i 49 uker, også skal far være hjemme 3 dager i uken i 23 uker:) Besteforeldre skal passe de 2 andre dagene:) Så med litt sommerferie tror jeg vi kommer i mål med start i barnehagen fra august:) Må innrømme at kabalen var mye enklere å få til å gå opp med juli-baby;)
Ja, det var litt av en kabal! Hehe :p men det høres ut som en veldig god plan, og iallefall for den minste :)

håper vi rekker å få fødselsnr før 1.mars slik at vi får søkt plass, da med tanke på oppstart januar/februar 16.
hvis ikke blir det ikke oppstart før august 16, og da har vi ca 6 månder der vi må klø oss i hde og se om vi klarer å få til annen løsning. er ikke bare bare å få tak i dagmamma her, og besteforeldrene er i jobb ennå.
per dagsdato er barnehage kapasiteten i kommune spreng og vel så det. alle barnehagene her kjører vel med utvida barnegrupper nå.
mulig det kan bli bedre kapasitet når det blir en stor barnehage og alle de små avvikles, i august 15.

må bare ta det som det kommer og prøve å få en løsning

Vi må søke fra januar pga studier. Men får vi ikke plass så ordner det seg nok på et vis:)

Skal ha plass fra aug 2016.
Sparer penger nå, for å kunne ta ulønnet perm.

Back
Topp