Barnehage

Haha. Var det ikke fælt at det første man tenkte på etter fødsel var barnehageplass? Må nok se etter private alternativer vi også.
Synes det er fælt ja! Men sånn er det bare. Evt. Blir det dagmamma til vi får komme inn. Men den barnehagen vi vil inn på er veldig bra. De har egen kokk og greier :) rett atme oss. Ukesmeny ect. Virker veldig bra. Så derfor jeg håper på privat. Kommunale er så sparsom at det blir teit.
 
Synes det er fælt ja! Men sånn er det bare. Evt. Blir det dagmamma til vi får komme inn. Men den barnehagen vi vil inn på er veldig bra. De har egen kokk og greier :) rett atme oss. Ukesmeny ect. Virker veldig bra. Så derfor jeg håper på privat. Kommunale er så sparsom at det blir teit.
Oioi! For en luksus :)

vi er avhengige av gangavstand fordi vi bare har én bil, så det begrenser det hele.
 
Må man søke nå for å eventuelt få plass januar 2016? Gjelder det private barnehager/ familiebarnehager også?
 
Her vi bor kan man starte når på året det passer har jeg inntrykk av, her er en del ledige barnehageplasser :) Men vi velger å vere hjemme til august 2016 :)
 
Vi søker studentbhg. Der tar de inn fra 8 mnd så kan hende vi er heldige og får plass allerede fra august :)
 
Vi kommer til å søke etter august, med håp om å få plass i januar '16, men det er opp til hver enkelt barnehage i området om de vil ha et suppleringsopptak. I verste fall får han enten være med meg på jobb fram til august '16 (Jeg jobber i en liten privat barnehage selv), eller så må en av oss ta ulønnet fri en stund. Vi har spart litt mot dette, men ikke nok, så det vil nok være litt vanskelig økonomisk.
 
Jeg søkte med en gang jeg fikk fødselsnummer. Har satt som ønsket startdato den 1 nov, men jvis vi skulle være heldig å få men må starte i august, blir det nok en forsiktig start med pappa hjeme i perm. Så noen timer hver dag. Men tror ikke vi får plass, hvis vi er heldig er det vel 1 januar som er mest sannsynlig :)
 
I barnehagen til storebror tar de inn 15.12 også hvis det er ledige plasser, så håper å få hu inn da. Har ihvertfall søskenprioritet så håper det hjelper. Guttungen, som er novemberbarn, begynte 15.12. Så kommer til å søke om plass fra da.
 
Vi skal ikke ha plass før aug16, kunne fått plass fra aug15 siden det er privat bhg og storebror går der, det er søskenprioritet. Men dette visste vi jo ikke før vi planla perm, storebror begynte i bhg nå i aug14. Uansett er det for tidlig for min del, og vi gidder ikke betale for en plass i over et halvt år.. Vi har derfor bestemt at sambo er hjemme fra oktober til Aug16. Men jeg er student og derfor har samboer krav på 40uker med full lønn, så det ordnet seg slik ;) Vi tjener jo penger på det også, mtp at man får kontantstøtten og slipper betale bhgregningen på 3000, så vi sparer 9000 i måneden sånnsett, fra Jan-aug16 :)
 
Vi har søkt fra februar 2016 men tviler på vi får og det er egentlig greit for jeg vil helst gå hjemme lenge for barnas del.
 
Må man søke nå for å eventuelt få plass januar 2016? Gjelder det private barnehager/ familiebarnehager også?
Ja - hvis du skal ha barnehageplass FØR høsten 2016, er søknadsfristen nå 1.mars. Det er jo helt absurd å begynne å tenke på barnehage allerede nå, men sånn er det... Noen steder er det barnehager som har "snillere" regler, og om det tilfeldigvis er ledig plass, kan man jo få plass seinere, men ville ikke gamblet på det... Vi skal spare sånn at vesla får være hjemme til august -16. Det vil kreve litt, men det skal gå!
 
Back
Topp