Barnehage

Kristine3

Glad i forumet
Juli13-jentene
Hei:) da er det vel barnehahestart for flere av oss snart vil jeg tro. Jeg lurer litt på om det er noen her som har tette unger som har noe erfaring med hvordan det er for første å begynne i bh når det akkurat har kommer ny baby? Jeg vil veldig at minsten skal i bh men vi får en ny baby rett v barnehagestart å er så redd for at han skal føle seg tilsidesatt eller at jeg gjør noe feil. Burde jeg vente ett år med å ha han i bh eller tror dere det går bra?
 
No har ikkje eg erfaring, men stortsett går det vel bra :) kansje han kan få være heime noen dager innimellom? :) Her har vi bestemt oss for at ho ska få være heime et år til siden eg får mulighet til det økonomisk no når d komme ein te i Desember :)

babyjente 27 Juli ♡
 
Jeg har ingen erfaring, men har hørt mange si at det er godt for eødstemann å komme i barnehage, og da får du tid til minste på dagtid, og heller litt ekstra tid fra en av foreldrene kanskje til eldste på ettermiddag/kveld? Så blir dere godt kjent med minste og liksom? Så kan heller eldstemann få være hjemme en dag innimellom Mer energi til alle og:) bare noen tanker fra meg.. Syntes ikkje du skal ha dårlig samvittighet del at barnet går k barnehage, da har du mulighet til at han/hun får litt kortere dager i starten og:) mange andre barn å leke med, kjekt for de små:) det liker min vertfall:)


Prinsen ble født 07.07.13❤️
 
Jeg har ingen erfaring, men har hørt mange si at det er godt for eødstemann å komme i barnehage, og da får du tid til minste på dagtid, og heller litt ekstra tid fra en av foreldrene kanskje til eldste på ettermiddag/kveld? Så blir dere godt kjent med minste og liksom? Så kan heller eldstemann få være hjemme en dag innimellom Mer energi til alle og:) bare noen tanker fra meg.. Syntes ikkje du skal ha dårlig samvittighet del at barnet går k barnehage, da har du mulighet til at han/hun får litt kortere dager i starten og:) mange andre barn å leke med, kjekt for de små:) det liker min vertfall:)


Prinsen ble født 07.07.13❤️


Ja sånn jeg har tenkt til nå at det bare er bra å at jeg henter han før å har han hjemme litt innimellom. Jeg tror di barehar godt av det. Men fikk plutselig litt dårlig samvittighet. Vil ikke han skal føle seg tilside satt. Men tror ikke jeg kommer til å ha all verdens m overskudd m begge hjemme eller, blir så å si alene da samboer driver å starter firma å jobber døgnet rundt. Å han gjør jo der for oss så jeg tar alt hjemme. Da skal jeg prøve ikke ha dårlig samvittighet :)
 
Ja sånn jeg har tenkt til nå at det bare er bra å at jeg henter han før å har han hjemme litt innimellom. Jeg tror di barehar godt av det. Men fikk plutselig litt dårlig samvittighet. Vil ikke han skal føle seg tilside satt. Men tror ikke jeg kommer til å ha all verdens m overskudd m begge hjemme eller, blir så å si alene da samboer driver å starter firma å jobber døgnet rundt. Å han gjør jo der for oss så jeg tar alt hjemme. Da skal jeg prøve ikke ha dårlig samvittighet :)
Tenk heller at han koser seg i barnehagen og du får mere overskudd som du sier ja:) hvis du blir aleine med begge største parten av tiden og med begge hjemme, blir du kjempe sliten, det er ikke barna tjent på heller. Ha han i barnehagen med god samvittighet:) så kan han heller kose seg i barnehagen og glede seg til å komme hjem til deg og lillebror/søster❤️


Prinsen ble født 07.07.13❤️
 
Her har jeg begge hjemme, er nesten 2 år mellom mine da. Det har gått veldig bra, vi har jo ikke noe kl.slett å forholde oss til så vi slipper unna stress og mas i hverdagen med levering/henting. Syns det har fungert veldig godt til tross for at pappan er borte på jobb 5 uker i slengen. Nå starter størstemann 60% i bhg til høsten når han er 2 1/2 og minstemann litt over 7 mnd (han blir forhåpentligvis også hjemme to år til), veldig glad jeg holdt størstemann hjemme et år ekstra! :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg har heller ikke erfaring, men tenker at det er veldig sunt å starte i barnehage. Der får de utfoldet seg og lekt mer enn hva jeg klarer å tilby hjemme. Jeg har muligheten til å ha henne hjemme siden jeg går på svangerskapspenger nå og det kommer en ny i januar, men velger å ha henne i barnehage, dog ikke fra 7-17! Kommer il å ha kortere dager selvsagt.


❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤
 
Jeg har heller ikke erfaring, men tenker at det er veldig sunt å starte i barnehage. Der får de utfoldet seg og lekt mer enn hva jeg klarer å tilby hjemme. Jeg har muligheten til å ha henne hjemme siden jeg går på svangerskapspenger nå og det kommer en ny i januar, men velger å ha henne i barnehage, dog ikke fra 7-17! Kommer il å ha kortere dager selvsagt.


❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤


Ja tenker som deg ikke fulle dager men at di får jo lært mer i bh enn jeg får til hjemme å. Tenker prøve ta det med ro ikke stress til bh el hjem når jeg er hjemme. Ha han hjemme noen dager innimellom. Kose meg med bare han når far er hjemme eller barnepass. Jeg er veldig for bh så håper det går bra :)
 
Ja tenker som deg ikke fulle dager men at di får jo lært mer i bh enn jeg får til hjemme å. Tenker prøve ta det med ro ikke stress til bh el hjem når jeg er hjemme. Ha han hjemme noen dager innimellom. Kose meg med bare han når far er hjemme eller barnepass. Jeg er veldig for bh så håper det går bra :)
Vi går turer forbi barnehagen og da forteller jeg at her skal du begynne og få lov til å leke hver dag og sånn. De skjønner mer enn hva vi gir dem cred for. Jeg har spurt hver dag i mange mnd om å få smokken når hun er ferdig med å sove og hun gir den til meg. Uavhengig om jeg rekker ren hånden eller ikke, så de skjønner masse. Start tidlig med å forbrede hva som skal skje, så går det nok kjempe fint :D


❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤
 
Min eldste var 22 mndr. når han ble storebror. Han var da i bhg 3 dager i uka mens jeg var hjemme med lillesøster. Det gikk veldig bra.

Dette året har både 5åringen og 3 åringen gått i bhg som vanlig, men max 6 timer pr. dag og noen ekstra fridagen innimellom. Vi er alle fornøyd med det! jeg syns det har vært godt med litt babytid med minstemann også :)
 
Jeg fikk nr 2 da største var 1 år og 9 mnd, skulle egentlig begynne i bhg mnd etter, men vi valgte å vente ett år med bhg siden jeg allikevel skulle være hjemme. Angrer ikke ett sekund! tror vi slapp unna mye sjalusi pga det. det er tøft, men synes det er det mest naturlige valget, å vente. Tenk så fint dere kan ha det sammen alle sammen! :) ikke minst får du vært den som lærer barna de store milepælene. De har ikke behov for bhg så tidlig :) mor er best!! :)
 
Ja tenker som deg ikke fulle dager men at di får jo lært mer i bh enn jeg får til hjemme å. Tenker prøve ta det med ro ikke stress til bh el hjem når jeg er hjemme. Ha han hjemme noen dager innimellom. Kose meg med bare han når far er hjemme eller barnepass. Jeg er veldig for bh så håper det går bra :)

Det du sier der er jeg sterkt uenig i!!! Barna lærer sinnsykt mye bare ved å herme etter og se hva vi gjør! Du har mye mer tid til å se barnet ditt enn en ansatt som må passe på 5-6 andre barn samtidig. Min gutt er over gj.snitt flink til en mengde ting et bhg-barn ikke er, men igjen henger etter på andre områder. dvs HELT normal! og jeg føler ikke jeg har stått på som en helt for å TERPE på ting han MÅ lære. Det har skjedd av seg selv. Han teller til 12, kan hele alfabetet, synger sanger og prater som en foss...... Ikke tvil på din evne som mamma og en god læremester!!!
 
Det du sier der er jeg sterkt uenig i!!! Barna lærer sinnsykt mye bare ved å herme etter og se hva vi gjør! Du har mye mer tid til å se barnet ditt enn en ansatt som må passe på 5-6 andre barn samtidig. Min gutt er over gj.snitt flink til en mengde ting et bhg-barn ikke er, men igjen henger etter på andre områder. dvs HELT normal! og jeg føler ikke jeg har stått på som en helt for å TERPE på ting han MÅ lære. Det har skjedd av seg selv. Han teller til 12, kan hele alfabetet, synger sanger og prater som en foss...... Ikke tvil på din evne som mamma og en god læremester!!!
Jeg tror en god blanding av hjemme og barnehage er bra:) En lærer masse hjemme, selvfølgelig! Men det en lærer av samspill med andre barn og voksne, det alle er totalt forskjellige som i en barnehage, er vanskelig å få til hjemme i like stor grad! Jeg syntes ikke en skal ha dårlig samvittighet for å ha et barn i barnehagen i det hele tatt! Jeg mener det er viktig å nyte tiden både med barnet og tiden uten når barnet er i barnehage. Alle har behov for litt egentid også. I tillegg til at det er nødvendig om en jobber osv... Lykke til med barnehagestart alle sammen:) Jeg er veldig spent selv:) mini starter i slutten av august:)


Prinsen ble født 07.07.13❤️
 
Back
Topp