Barnehage...?

<3LilleTrille

Bleieskiftarbeider
Er interessert i å høre forskjellige erfaringer fra dere som har barn i barnehage!:) Gode/dårlige, fordeler/ulemper osv. Vurderer å søke plass til snuppa som blir 2 år i august, men er usikker... Ble veldig skeptisk etter alle avisskriveriene om barnehager her for en stund siden!:confused: Jeg er jo hjemmeværende uansett, så føler det blir litt teit å sende henne bort om dagene...?! Men tenker samtidig at hun har godt av å treffe andre småttiser, og kanskje har det en god effekt på språkutvikling osv? Hun sier ikke så mange ord enda, men er langt foran "skjema" på motoriske ferdigheter.

Vårt inntrykk av barnehagen til vår sønn er veldig positivt. Han fyller to år om noen dager, og begynte i bhg i August. Siden jeg er student har jeg både korte og lange dager, samt hjemmestudiedager. Jeg holder ham ofte hjemme når jeg ikke må på skolen, og leverer han litt senere, henter han tidligere alt etter min egen dagsplan på skolen. Han trives veldig godt i barnehagen og gleder seg tydelig til å dra dit hver gang. Vi får kjempegode ord og tilbakemeldinger om han hver eneste dag, noe som gjør svært godt. De er flinke til å være ute med dem når det er vær til det, og bruker en stor gymsal til aktiviteter ved dårlig vær. De får gjøre mange spennende ting inne, og de har veldig gode pedagoger (utdanner meg til det selv, så vet litt hva jeg skal se etter). Alt av personalet er superhyggelige og snakker mye med oss. Barnehagen han går i er forholdsvis liten, men tre avdelinger. En småbarnsavdeling og to med store barn der den ene er utegruppe. Tror de er 10-15 på de store og 10 på småbarn, så det er ganske rolig i forhold til mange andre barnehager. Avdelingene er ikke veldig adskilt som i mange større barnehager, da disse har vært sitt store rom, men de går også mye inn på de andre rommene og på fellesarealene, så alle barna er mye sammen. Vi har ikke angret et sekund på at han begynte i barnehage, og vi ser at han har godt av det,