Barnehage

Shiry

Betatt av forumet
Ja veit jeg er tidlig ute.... Men siden jeg går å venter på plass til dattera mi til høsten kom jeg over en artikkel hvor kommunen vurderte å stoppe inntak av barn født fra 1 sept fordi de ikke ville få statlig støtte. I praksis betyr det at her i kommunen vil de ha opp i mot 200 ledige plasser i året. Er det andre kommuner som allerede har begynt med sånn praksis?

Nei her fyller de heldigvis opp så fort det blir ledig plass, så vidt jeg vet

Men er uansett veldig spent på om vi får plass til nr 2 når den tid kommer. E jo ikke akkurat bestandig å få unga når man vil. E jo heller ikke bra at alle ska ha unga i juli og august. Men sats på at det ska gå bra når vi har søskenprioritet og kan søk på hovedppptaket. Får heller betal fra august fram til ho ska begyn.

Men når du først har en unge i bhg så skal søsken prioriteres før andre uten søsken i bhg, min nr 2 begynte i bhg da har var 9 mnd siden jeg startet på skole da i august... han er født i november :D

Jeg har også lurt på å søke til hovedopptaket og så heller bare betale de mnd.. Men her får alle plass da! Det er bare det at hvis jeg søker plass fra November så får jeg 100% sikkert ikke plass i den bhg som ligger rett bak huset (som mini begynner i til høsten), og da må jeg reise så langt i motsatt vei av jobben :s

Back
Topp