Barnehage

Æsj. :( gjelder det for voksne også. :(
Gjør nok det. Tantebarnet mitt (21 år) får ikke stipend selv om hun leier leilighet sammen med samboeren sin. Fordi hun bor for nære foreldrene sine. Så hun klarer knapt å henge med i studiene fordi hun må jobbe så mye for å betale regningene. Skikkelig gjennomtenkt opplegg.
 
Gjør nok det. Tantebarnet mitt (21 år) får ikke stipend selv om hun leier leilighet sammen med samboeren sin. Fordi hun bor for nære foreldrene sine. Så hun klarer knapt å henge med i studiene fordi hun må jobbe så mye for å betale regningene. Skikkelig gjennomtenkt opplegg.

Bor for nære?
 
Åh, skjønner at du blir stressa! Er det vanskelig å finne bolig?
Det er mange boliger, men prisene er jo helt vanvittige. 12000 i mnd for 51 kvm er ikke akkurat aktuelt :/
 
Det er mange boliger, men prisene er jo helt vanvittige. 12000 i mnd for 51 kvm er ikke akkurat aktuelt :/

Shit! Skjønner godt at det ikke er aktuelt! Men hvis du er student, finnes det ikke noen studentleiligheter? De bruker vel ofte å ha familieleiligheter også :)
 
Bor for nære?
Ja. Hvis man ikke bor mer enn 3 km fra foreldrene sine kvalifiserer man ikke som "borteboer"... Mener det er 3 km, hvertfall. Og da får man kun utstyrsstipend på videregående, og null stipend på høyskole/universitet.
 
Shit! Skjønner godt at det ikke er aktuelt! Men hvis du er student, finnes det ikke noen studentleiligheter? De bruker vel ofte å ha familieleiligheter også :)
Det har de :) Men de prioriteres for familier hvor både mor og far studerer, og siden samboeren jobber havner vi laangt bak på den lista -.-

Skal ikke være lett! Hehe :p
 
Noen som vet hvordan jeg får fatt i brukernavn og passord til foreldreportalen? :eek: Husker jo ingenting. Er det brukernavn som i Mrria, eller som i mailadresse?
 
Endelig sover ungene, nå er det bare å krysse bena for at det holder seg slik de neste 3 timene
 
Noen som vet?
 
Fikk svar rett før helga, fikk innfridd 1. valget! Og skal takke nei, haha :p For kan ha han hjemme til han er to :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
fikk svar tidlig i uka og fikk førstevalget på begge to. 100% på Ida og 60% på Fredrik.
 
Blir enkelt med henting og levering da ;)
 
Søkt og krysser fingrene for førstevalget, den er 2 min gange unna:)
 
Ja blir liten tid som går i kjøring åmhenting, og sårer jeg jo nerme og følger med :p Hønemor ;p
 
Back
Topp