barnehage

Devina

Glad i forumet
Er det noen små her som har begynt i barnehage?

Vi fikk plass til pøbelen fra 15.februar, og jeg tror jaggu meg gutten har godt av det!
Han ELSKER å være med andre barn og voksne <3 <3 kjeder seg lett her hjemme stakkaren :(
 
Jenta vår er i åpen barnehage med enten meg eller pappan tilstede :) hun elsker også å være med andre barn og har kjempe nytte av det! Blir ikke noe ordentlig barnehage før til høsten, og det blir ikke 100%, synes ikke at barnehage er noe særlig når de er så små. Hadde det vært helt opp til meg skulle hun gjerne vært i åpen barnehage til hun ble rundt 3 år, for så å begynne i barnehage. Men nå er vi jo to om det så da må man nesten møtes på halvveien.
 
Gutten vår starte på kommende onsdag :D Me prøvde å sy sammen ting for han uten bhgplass, men det går ikkje pga mitt tiltak og mannen sin jobb, så da må knerten i bhg. Ellers må eg avslutte tiltaket mitt...
 
Vi skal søke om plass til høsten, men sansynligvis takker vi nei til plass og søker henne inn i januar :) syns det er tidlig å ha hennne inn i barnehafge før hun er to år. Men skjønner jo at mange må. Hos oss er det en del å spare på å ha henne hjemme også :)
 
Her begynner gutten 60% i barnehage i starten av februar:) Skulle gjerne hatt lenger permisjon, men får ikke ulønna perm siden jeg har et vikariat... Men tror han kommer til å trives, er en veldig god barnehage:)
 
Min begynner i barnehage 18.2. Men jeg skal bare jobbe 70%, og ferdig tidlig,så hun ikke er så lenge om gangen.
 
jobber 80% så har fri en dag i uka, men om han trives godt, så er det jo ikke noe i veien for å ha ham der i 4 timer for å få unnagjort husarbeid, og så hente ham igjen tenker jeg :)
 
vi har søkt plass fra høsten av. slutten i august. da er snuppa et og et halvt. synes det er passende for oss:) men hun er veldig for seg og tillittsfull så om eg måtte ha hatt henne inn nå når hun om en måned er ett år så tror jeg ikke det hadde vært noe problem. jobber selv i bhg så vet at de koser seg der de litt mindre barna også:) men skal få nyte tiden sammen med henne et halvt år til og det er jeg glad for;) :thumleft
 
Her skal han begynne i barnehage i august. Fram til då er ein av oss heime heile tida. Eg har ulønna permisjon no, skal ta ut litt ferie og gå redusert slik at eg er heime når pappan er på jobb (jobber skift). Det var litt av ein kabal, men me fekk det til til slutt :)
 
Even startet i bhg i dag, var litt skriking pga andre barn og at han krøp litt for langt unna meg men det går seg til. I morgen skal han vere aleine i 10-15 minutter :) Og på fredag skal me prøve at han sover der :)
 
Vi får ikke plass til mini før til høsten, så jeg kommer til å gå ulønnet frem til da. Kommer til å jobbe litt helg innimellom, og har sagt meg villig til å steppe inn dersom det skulle bli lengre sykemeldinger - så lenge jeg har noen til å sitte barnevakt selvfølgelig. Gleder meg til å være hjemme med henne, men bekymrer meg også for det økonomiske. Vi har regnet oss frem til at det skal gå, men det vil bli trangt.
 
Nei, her skal ingen unge i barnehage før hun er minst 1,5 år. Helst 2. Håper det kan gå...
 
Back
Topp