barnehage

min-første

Blir kjent med forumet
Hei, er det noen som har erfaring med hvordan man gjør det med barnehage når vi får desember barn?

Jeg ser for meg at det hadde vært ideelt å startet i barnehagen 15. oktober neste år, med tanke på at jeg selv skal starte igjen i november på skolen.

Vi har mulighet for å søke å både studenterbarnehage og vanlig barnehage, så håper så inderlig det er mulig å få plass fra oktober.

I studentbarnehagene er det enklere å få plass gjennom hele året. De har samme opptakstidene som de kommunale, men jeg mener det er enklere å få plass ellers også.

min-første skrev:

Vi har mulighet for å søke å både studenterbarnehage og vanlig barnehage, så håper så inderlig det er mulig å få plass fra oktober.

Vi merka at d va lettar å få plass i studentbarnehagen :)

Om du søker i januar, før fristen går ut, så skal ikke det være noe problem i kommunal heller :) Jeg tror jeg har opplevd det omtrent hvert år at vi har barn som begynner seinere enn august. Men om du søker etter 1. opptaket på våren så risikerer du at barnegruppene er fylt opp, uten plass før etter jul..

Men kan man søke bhg og søke fra november lissom? At barnet skal begynne da? Eller må det begynne i august/september?

Kommer an på om kommunen du bor i har full barnehage dekning eller ikke..
Her har de ikke plass til alle, så tulla mi kom ikke inn i fjor. Hun var født i oktober og måtte ha fyllt 1 år innen barnehage året startet (august) for å være sikret plass. Så hun var 2 mnd "for sent ute" 
Men hvis man har 1 barn i barnehage, så har man rett på å få inn det andre barnet også når det trengs :)

når jeg søkte for 6 år siden, måtte jeg vente til jeg hadde fått personnr på jenten min... vet ikke om det er sånn ennå.

Her er eneste minuset at vi må betale fra August til Desember om hun skal starte november/Desember. Så jeg satser på Barnehagestart i Januar. :) Begge foreldre har jo 5 uker ferie så får det til :)

Back
Topp