barnehage?

lene80

Forelsket i forumet
skal eller har dere barna i barnehage,dagmamma eller hjemme? er så usikker på hva jeg skal gjøre.syns det er litt tidlig å sende barna i barnehage i 1 årsalderen.hva syns dere?

Hvis me får unger nokon gong så har eg veldig lyst å vera heima med dei!! Kanskje ha dei i barnehagen 2-3dager i veka ved tre-års alderen. Men veit ikkje om eg får sjangs til å vera heima med dei, men har lyst i hvert fall!

Eg er enig, syns og det er litt tidleg å sende dei i barnehage i 1års alderen. Men veit om mange så har gjordt det, å det skada ikkje ungane. Dei fleste elsker å gå i barnehagen [:)] Kjem vel litt annpå kor lenge dei må vera der...er ikkje det same å vera frå 9-14 så frå 7-17..

Helt enig med deg..tenker på det hver dag,min permisjon går ut 21.juni.
Tror det blir til at jeg går hjemme litt til og tar til meg en unge til å være dagmamma for[8|]

Ække lett detta heller......sukk...

dattern min har gått i barnehage siden hun var 1 år, og hun har storkost seg hele tiden. jeg kommer til å benytte meg av barnehage til Jonas og. blir å søke slik at han kan begynne etter jul. så da vil han bli litt over året før han begynner.. barnehage er noe jeg har eldig god erfaring med..

det blir isåfall halv plass til å begynne med.det er de hærsens penga da vet du[:D] hadde en enda vunnet i lotto ell no[:D]

Har søkt om plass i barnehage, men har ikke fått noe ennå. Blir litt spennende, jeg går ut i jobb for fullt 2. mai og da bør det helst ha ordnet seg. Kryss fingrene!

jeg lurte kanskje på om jeg skulle bli dagmamma. Og når alexander er 2 år, så kan han begynne i barnehage. Syntes også det er tidlig i 1 års alderen.

Folk må gjøre det de føler er riktig...
Men;
Jeg jobber i barnehage selv og er overbevist om at alle barn har godt av å gå i barnehage.
Jeg synes ikke ett-åringer er for små til å begynne i barnehagen. Min datter var ett år og fire måneder da hun begynte,hun stortrives og jeg ser daglig hvor mye hun utvikler seg og hvor mye hun lærer i barnehagen. Jeg kan lære mine barn masse, men barnehagen kan tilføre barna MYE som vi som foreldre ikke har mulighet til.
Etter julen -06 går jeg tilbake i jobb og da har jeg ingen betenkligheter med å sende minstemann i barnehagen, selvom h*n da er under ett år.
Og som TiraV sier er det forskjell på hvor lange dager barna er i barnehagen også... Man kan prøve å korte litt ned på antall timer og at de kan ha fridager innimellom...

Mamma jobber også i b.h og hun forstår meg utrolig godt ved f.eks...at vi er så redd for at b.hagen er den første plasse Linea tar sine første steg, sier sine første ord etc..hehe,Det er min samboer også...[8|]

Er enig i at det er viktig at barna får gå i b.hage før eller senere så di får vende seg til flere barn osv til di skal på skole o.l........men vi venter gjerne et halv år/år ekstra[:)]

Er enig i det at det er rart når barna f.eks tar sine første skritt eller ord uten at man er tilstede...
Men er det bra personale i barnehagen, er de gode på å fortelle om dagen, kanskje de også har tatt bilder...? Jeg er heldig, for jeg har dattera mi i samme bhg som jeg jobber. Hun er ikke på min avdeling, men jeg ser henne jo noe i løpet av dagen likevel... Det er jeg veldig glad for![:)]

Jeg har erfaringer med dagmamma-barn, hjemmeværende-barn og barnehage-barn, og vårs barn skal definitivt i barnehage!

Hvis vi får barn skal det i barnehage... Helt klart... Sambo har 2 unger som begge er dagmammabarn og spes han minste trenger å gå barnehage og det har han hatt behov for hele tida. behøver ikke gå i detaljer på hvofor, men det er litt med leking med andre unger å gjøre og sosialitet... Heldigvis har mora fått ut fingeren å fått han inn i barnehage, det er bare 6 mnd til han begynner på skolen...

Vi skal ha henne i barnehage, men jeg vil vente med å begynne å jobbe igjen til hun er rundt 1 og 1/2 år.. Og da bare et par dager i uka!
Syns det virker så tidlig å la de begynne når de bare er året..

Jeg kunne egentlig tenke meg å gå hjemme et halvt år ekstra når året med permisjon er over. Men det tror jeg neppe blir aktuelt. Vi har jo utgifter, og trenger både min og samboers lønn. Så det ender nok opp med å sende minsten i barnehage ca ved skolestart i 2007. Ikke at jeg tror en ettåring har vondt av det, men rart blir det.

Jeg begynner i permisjon i slutten av juni i år, og har i hvertfall bestemt at jeg skal ta råd til å gå hjemme til skolestart. Det blir vel ca en måned uten lønn, men det får gå!

Vi skal ha han i barnehage, men ikke før han er to år, jeg skal først være hjemme et år, så skal jeg jobbe litt kvelder innimellom det andre året mens pappan er hjemme på kveldstid[:)]

Vi skal ha mini i barnehage fra 2007... Har ikke råd til å være hjemme med kontantstøtte, så sånn må det bare bli. Mulig jeg ikke skal jobbe 100%, men jobbe redusert stilling og ta noen ekstravakter innimellom. Vil ikke ha mini i barnehage hver dag sånn i begynnelsen heller[&o]
Men er jo heldig på en måte, for jobber bare et par hundre meter fra barnehagen, så blir det noe er jeg jo der med en gang. Også har vi et par barnehagetanter i gata vår, så han blir nok passet godt på den lille snuppen våres[:)]

vi skal ha marcus i barnehage fra høsten av...da er han 1,5år...hvis vi får plass i den barnehagen vi har mest lyst på så er det en liten privatbarnehage 200meter fra der vi bor.hadde jo vært så enkelt...bare å gå dit når jeg skal levere han.

Back
Topp