barnehage

lin10

Betatt av forumet
Hei dere! 
Går og venter på svar ang bhg om dagen, også kikket jeg litt på nett nå. Ser at de som har prioritet 1-7 får plass først..
hva betyr denne prioriteten? Hva bestemmer hva slags prioritet man får??

Har prøvd å google det, men finner ikke ut av det. Håper noen av  dere har peiling?? :)

hmm.. har prøvd å google videre, ser ut som det er forskjellige prioriteringsregler for forskjellige kommuner og bydeler.. hvorfor gjøre det lett?? hehe.

ingen med erfaring?

Det står søkerveiledning på kommune sidene tenker jeg.. I oslo er det ihvertfall sånn her..

Prioritetskode:
1-Barn med nedsatt funksjonsevne
2-Barn fra familier som har store belastninger på grunn av sykdom eller funksjonshemming hos foresatte eller søsken. (Alvorlig og varig sykdom hos barnet eller foresatte)
3-Når du får plass og takker ja til denne kan man stå på venteliste til førstevalget. Da får du prioritet 3. Bare kommunale barnehager.
4-Barn som har søsken i ønskede barnehage.
5-Barn med kommunal barnehageplass som har flyttet fra én bydel til en annen og sender søknad til ny bostedsbydel
6-Barn av enslige forsørgere som er i arbeid eller under utdanning, eller aktivt søker arbeid eller utdanning.
7-Etter at barn som omfattes av prioritetskode 1 til 6 er tildelt plass kan bydelsdirektøren vedta å prioritere plassering av barn av førskolelærere som er ansatt i bydelen. (Gjelder ansettelse i kommunal barnehage og med barn bosatt i Oslo)

Er andre prioriteter i kommunale og private også. Spørs hva som står i bhg vedtekter. Ansattes barn og søsken er føsteprioritert der hvor jeg jobber. Har også noe og si hvor mange jenter og gutter det er. Alder osv..

hmm.. jeg fant også den lista der (bor i oslo), men jeg har prioritet 9??? hva betyr det da? finner ikke ut av det..  :/

tonii80
skrev:
Det står søkerveiledning på kommune sidene tenker jeg.. I oslo er det ihvertfall sånn her..

Prioritetskode:
1-Barn med nedsatt funksjonsevne
2-Barn fra familier som har store belastninger på grunn av sykdom eller funksjonshemming hos foresatte eller søsken. (Alvorlig og varig sykdom hos barnet eller foresatte)
3-Når du får plass og takker ja til denne kan man stå på venteliste til førstevalget. Da får du prioritet 3. Bare kommunale barnehager.
4-Barn som har søsken i ønskede barnehage.
5-Barn med kommunal barnehageplass som har flyttet fra én bydel til en annen og sender søknad til ny bostedsbydel
6-Barn av enslige forsørgere som er i arbeid eller under utdanning, eller aktivt søker arbeid eller utdanning.
7-Etter at barn som omfattes av prioritetskode 1 til 6 er tildelt plass kan bydelsdirektøren vedta å prioritere plassering av barn av førskolelærere som er ansatt i bydelen. (Gjelder ansettelse i kommunal barnehage og med barn bosatt i Oslo)

Prioritet 9 betyr vanlig prioritet bare.
Hvilke bydel har du søkt plass i??

Jeg ser det er 428 barn under 3 år som har søkt barnehageplass i Bydel Gamle Oslo.
Det vil nok da si at dere må belage dere på å ikke høre noe ang. plass før i juni, og sjansen for at dere får barnehageplass i annen bydel er tilstede.

MEN; dere har krav på barnehageplass. Det dumme er at det da kan være hvor som helst i Oslo, der de har ledige plasser. Barnehageplass får dere uansett..

Back
Topp