barnehage?

trønder83

Forelsket i forumet
flere som skal ha barnehage plass til babyen tidlig? jeg har penger fra nav ut mars så har begynt å søke jobber. pappaen her skal ikke ha fedrekvoten på grunn av at han arbeider i en liten bedrift så det går bare ikke, han har heller ikke lyst til å gå hjemme i 10 uker for han er en person som bare må jobbe, og det respekterer jeg. Han jobber hardt og trives med det. Men kjenner jeg gruer litt, pengene styrer livet mitt en god del kjenner jeg på. Håper på å få jobb i en av barnehagene jeg har søkt på rundt her, da kan amalie gå på småbarns der jeg eventuelt får meg jobb.

Vi har 1 års permisjon med 80 % lønn, noe jeg er utrolig glad for. Mannen skal ha sine 8 uker (hadde 2 uker i november) på slutten, så frøkna her begynner ikke i bhg før i slutten av august/begynnelsen av september [:)].

ok godt det da :) skulle ønske at fedrekvoten kunne flyttes til meg gitt.

får du barnehage plass i mars da?
tenkte de ville ha ungen nærmest mulig ett år jeg..

vi har søkt fra 15.august=)

Her tar pappaen pappapermen etter påske og jeg må tilbake i jobb. Permisjonen varer til 1 juli.. så skal vi ta ut ferie i Juli og da blir barnehagestart i august. Så tulla blir 11 mnd når hun starter og det er heilt greit. [:)]

Vi håper på plass 1 august. Da er han litt over 11 mnd. men jobber 80 turnus, så skal nok ikke ha han fult der i 1 omgang

afffff... ikke snakk om barnehage!! Blir næsten litt lei mæ når æ tenke på det.... det e ikke såååå længe igjen!! [8D]

Jeg er ferdig me permisjon 15. august og a tar pappaen 10 uker.
Men vi har lyst til å ha han hjemme til han er minst 1,5 år. Så vi skal ta oss permisjon slik at vi kan være hjemme med han annenhverdag eller no sånt (såfremt økonomien sier at det er ok[;)]) Da er i ca i april og får vi ikke barnehageplass i nærheten (eller i det hele tatt..) da, så tar vi permisjon fram til ferien[:D]

IGJEN: såfremt vi har råd[:)]

Hadde barnehagen tatt inn under 1 år hadde jeg søkt fra juli - da jeg er student og får ikke noe fra lånekassa i 2 mnd og heller ikke fra NAV... Burde jobbe... Men er veldig vanskelig å få barnehageplass før 1 år, så da er det bare sånn. Her er jeg heldig om jeg får plass i august med tanke på hu er født i september - men krysser alt jeg kan for søskenprioritering slik at hun får plass fra august av [:)]

Har søkt fra 1 oktober.. Min perm er ferdig i slutten av mai tror jeg.. Så skal han ha noen uker før han begynner i ny jobb. Så blir jeg hjemme i ulønna perm frem til 1 oktober [:)]

ORIGINAL: Najja

Satser på oppstart 1. oktober ca. *krysser fingrene*
Jeg har igjen å skrive masteroppgaven - innleveringsfristen på høsten er 25nov. Jeg har på en måte bestemt meg for at jegikke greier det uansett, så da tar vi bhg når hun er klar/eller ved ca ett år. Så skriver jeg som blekket spruter og leverer når jeg er klar. Får ta en strøjobb eller noe mens jeg venter på vitnemål/karakter på oppgaven som da kommer i mai 2012.

Hva tar du master i?[:)]

ingen grense på alder her , minsten er 4 mnd som går i barnehagen ved oss.

skal søke plass når hun er rundt 18mnd tenker jeg!se litt an når hun trenger det!

hvis de begynner når de er 4mnd har de en ekstra ansatt som passer på dem eller hvordan funker det?

ORIGINAL: trønder83

ingen grense på alder her , minsten er 4 mnd som går i barnehagen ved oss.

Åh hjelpes!!! Hadde aldri greid å levere fra meg snuppa når hun er så liten!!!!!

ja jeg jobbet der da, det var hardt for mor å levere men de hadde ikke noe valg, fikk engangsstøtnad og far var fra irak å måtte ta alt av vikar timer rundt om. men gikk veldig bra ja. nei i barnehagen er det lov for 1 ansatt å passe/ha ansvar for 3 barn under 3 år. så får ingen ekstra fordi om barna er under 1 år nei. men de fleste er ca 9 mnd når de begynner i barnehagen her. masse go klumper  å kose med [:)]

Back
Topp