Barnehage/ulønnet perm?

Treblirfire

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Hvordan kommer dere til å løse "problemet" med å ha barn født etter august? Jeg for eksempel begynner nytt studie til høsten og må selvfølgelig ta permisjon når fødsel nærmer seg. Litt usikker på hvordan jeg skal kunne begynne på det studiet igjen etter endt permisjon dersom lille ikke får barnehageplass? Vil gjerne høre planene deres på den fronten :) Sambo er ikke så stresset og sier at det løser seg sikkert :P

Jeg tar kanskje ett år permisjon fra studiet(starter nå i august), men ser hvordan lillebror blir først, så søker ikke om perm fra studiet før etter en stund :-)
Så får me bare se hva som.skjer :-P

Søker om barnehageplass fra januar - og regner med vi får det :)

Planen vår er at jeg skal være hjemme med småen til høsten 2017. Kanskje vi søker bhg for å se om vi får plass, og får vi det så vurderer vi det da. Må se litt ann hvordan det blir. Om barnet er klar for å starte så tidlig osv.
Lyst å være hjemme lengst mulig, storesøster begynte ikke i bhg før hun var 1,5 år og det gikk over all forventning :) syns alt før det er tidlig..

Håper veldig på å få barnehageplass i januar. Tror det er ganske grei dekning her i kommunen. Ellers får svigermor flytte inn her som au-pair i noen måneder :p Hehe. Det ordner seg nok på en eller annen måte...

Vi kommer nok til å søke barnehageplass og håper vi får det fra januar. Hvis ikke må vi finne på noe annet :)

Jeg håper også vi kan få fra januar 2017. Det er jo helt sikkert forskjell fra sted til sted, og pga. fars arbeidssituasjon vet jeg ikke hvor vi blir boende en gang, men det hadde vært topp! Hvis ikke får jeg bare være hjemmeværende en stund lengre :)

Gjør ikke noe om vi må vente til august 2017. Mine to andre har vært halvannet år når de har begynt i barnehage og det er utrolig betryggende at de både kan å gå og gjøre seg forstått til en viss grad når de skal være så mye borte. :) Vi har råd til at jeg går i ulønnet permisjon en periode. Kan jobbe delvis på kveld hjemmefra, men deg er ikke noe jeg ønsker nå med to små og ei på 11 som også skal følges opp.

Vi har ikke detaljplanlagt noe enda, men er åpne for at vi kanskje må jobbe redusert en periode både jeg og far. Jeg har lurt på å studere neste år, for å være mer fleksibel på arbeidstid, men må se an ungen og rutinene våre først.

Jeg ønsker å få gå hjemme så lenge økonomien tillater det. Og hvertfall til august 2017. Er student så det kan la seg løse.

Back
Topp