Uff, så leit å lese men absolutt viktig. Takk for at du skrev din erfaring
Lille ble levert i barnehagen i går som avtalt med barnehagen, men bare for én times tid. Hun ville som forventet absolutt ikke at jeg skulle gå.
Jeg fikk heldigvis et bilde sendt av barnehagen etter en liten halvtime der hun satt på fanget til primærkontakten mens de lekte i en vannpytt sammen med en melding der det sto at hun gråt litt innimellom men det gikk for det meste ganske greit. Slik er hun med pappaen sin også om jeg går på butikken uten henne eller annet.
Både jeg og pappaen kom for å hente henne som avtalt, da satt hun på fanget til primærkontakten og spiste en is etter lunsjen barna hadde hatt. Hun ble veldig glad for å se oss og sa ordet 'hade' flere ganger til alle sammen. På hjemveien sang, hoppet og danset hun bortover positivt nok så det lettet jo mammahjertet og skyldfølelsen littegrann. Det virket ikke som hun var blitt helt skadet i sjelen etter denne opplevelsen heldigvis men det var ikke koselig å gjøre nei.
Jeg gjør så godt jeg kan nå og prøver å få henne trygg på spesielt primærkontakten sin og de andre på avdelingen i barnehagen. Jeg har forstått at det dessverre ikke lar seg gjøre ved at jeg er der med henne, vi har prøvd å få henne trygg med besteforeldrene også i nesten to år men hun sitter kun klistret til meg så det har ikke latt seg gjøre det heller.
Vi tar det i lilles tempo med kun ca én times tid av gangen, om ikke hun blir fryktelig lei seg, da kommer vi med en gang selvfølgelig. Forhåpentligvis kan vi øke etterhvert som blir tryggere.
Jeg er nok like tilknyttet til henne som hun er til meg så det er virkelig tilpasning for oss begge dette her.