Barnehage styr....

Freyr

Forumet er livet
Julibarna2014
Kan noen forklare meg med enkle ord hvordan denne barnehage greia fungerer??

Så min sønn, som blir født i desember i år.. han får ikke barnehageplass før 2013?

Eller har jeg misforstått??

Han har ikke krav på en plass nei. Men dere kan jo selvfølgelig være heldige.
Her i kommunen har mange av de som ikke har krav på plass kommet inn likavel.
Kommer an på hvor mange plasser det finnes, hvor mange søker det er, hvor mange som skal over på skolen + + +

Du har ikke rett på plass nei, men her i kommunen tror jeg alle har fått plass uansett når de er født.

Men fødsel før 1 september er garantert plass,ikke sant?

Tullerusket skrev:

Såfremst kommunenman bor i har det som defineres som "full barnehagedekning" ja.. Men det vil også si at du ikke nødvendigvis får plass i den barnehagen du vil, eller NÅR du vil - sålenge du har fått et tilbud om plass (selv om det er på andre siden av byen) før nyttår så har kommunen oppfylt kravet om full barnehagedekning.. Og slettes ikke alle kommuner har full barnehagedekning innen denne definisjonen - spesielt de store byene sliter..Så det kommer veldig an på hvor du bor egentlig..

Pearl skrev:

Tullerusket skrev:

Såfremst kommunenman bor i har det som defineres som "full barnehagedekning" ja.. Men det vil også si at du ikke nødvendigvis får plass i den barnehagen du vil, eller NÅR du vil - sålenge du har fått et tilbud om plass (selv om det er på andre siden av byen) før nyttår så har kommunen oppfylt kravet om full barnehagedekning.. Og slettes ikke alle kommuner har full barnehagedekning innen denne definisjonen - spesielt de store byene sliter..Så det kommer veldig an på hvor du bor egentlig..

ok,sånn ja:) Takk for svar:)

Jepp. Er no dritt eller hur? Full barnehagedekning my ass.....

Mi jente født 10.november 2009 fikk plass nå fra 1.august 2011. 
Vår pjokk blir nok født etter 1.september ... og vi bare håper at vi får plass med søskenfordelen i vår private barnehage. For det er ikke sikkert at jeg kan gå hjemme med han i 21mnd slik jeg har gjort med tuppa vår. 

Back
Topp