Barnehage spm

My heart

Betatt av forumet
Har dere et godt samarbeid med ansatte i barnehagen? Blir dere møtt? Hørt? Føler dere at dere blir tatt godt imot når dere leverer henter? Nok tid til å gi og få beskjeder?

Er dere flinke til å gi informasjon om barnet til de ansatte?

Ja, det synes jeg vi har. Blir både møtt og hørt på tanker og beskjeder ☺️ De kunne gjerne blitt flinkere til å gi mer info ved henting da, og mer individuelle beskjeder. Får ofte høre «i dag har vi vært på tur til..» og det blir da mer helhetlig gruppa. Liker å få høre små personlige ting om barnet mitt, for det viser at hun virkelig har blitt sett. «Idag hadde *navn* så fint samspill med *navn, og de blablabla».. MEN forstår at det ikke alltid er like enkelt å fange opp, da det er store grupper barn i barnehagen. Jeg krever meg litt da, det sies at pedagogforeldre er de værste :laughing002
Føler de tar seg tid da! Både ved henting og levering ☺️ De er veldig flinke.

Jeg jobber i barnehage. Det er dessverre slik at noen tidspunkt på dagen er det litt utfordringer med å ha mye dialog med foreldre. Vi prioriterer tid sammen med barna. Når foreldrene henter i frukt rundt bordet så kan det være vanskelig med mye dialog. Også når barna kommer sent er det i blant vanskelig med en dialog.

Foreldre er også veldig ulike. Vi ser at det er stort sett de samme foreldrene som har mest behov for dialog.
Vi har en foreldreportal hvor vi skriver om dagen i dag. Vi får også beskjeder der og vi svarer foreldre der.

Vi hører på bekymringer til foreldre og prøver å hjelpe så godt vi kan. Det hender så klart at vi ikke har de Samme bekymringene som foreldre. Da gir vi en del tilbakemelding regelmessig slik at foreldrene får tilbakemelding om hvordan det er i barnehagen. Dette gjør at foreldrene føler seg ivaretatt.
Vi gjør så godt vi kan for å ha et godt samarbeid.

Jeg har selv barn i barnehage. Jeg har opplevd å ikke bli tatt på alvor, fordi barnehagen tenker at det er for tidlig å være bekymret. Da har det vist seg at jeg har hatt rett og dem feil. Dette medførte til at prosessen med å få hjelp tok veldig lang tid. Da prøvde barnehagen å berolige meg med at alt var normalt..
Vi er mennesker og kan selvfølgelig ta feil..

Jeg jobber i barnehage. Det er dessverre slik at noen tidspunkt på dagen er det litt utfordringer med å ha mye dialog med foreldre. Vi prioriterer tid sammen med barna. Når foreldrene henter i frukt rundt bordet så kan det være vanskelig med mye dialog. Også når barna kommer sent er det i blant vanskelig med en dialog.

Foreldre er også veldig ulike. Vi ser at det er stort sett de samme foreldrene som har mest behov for dialog.
Vi har en foreldreportal hvor vi skriver om dagen i dag. Vi får også beskjeder der og vi svarer foreldre der.

Vi hører på bekymringer til foreldre og prøver å hjelpe så godt vi kan. Det hender så klart at vi ikke har de Samme bekymringene som foreldre. Da gir vi en del tilbakemelding regelmessig slik at foreldrene får tilbakemelding om hvordan det er i barnehagen. Dette gjør at foreldrene føler seg ivaretatt.
Vi gjør så godt vi kan for å ha et godt samarbeid.

Jeg har selv barn i barnehage. Jeg har opplevd å ikke bli tatt på alvor, fordi barnehagen tenker at det er for tidlig å være bekymret. Da har det vist seg at jeg har hatt rett og dem feil. Dette medførte til at prosessen med å få hjelp tok veldig lang tid. Da prøvde barnehagen å berolige meg med at alt var normalt..
Vi er mennesker og kan selvfølgelig ta feil..
Tenker slik som deg. Enkelte tidspunkt er det vanskeligere å få gitt eller motta beskjeder. Hvis tre foreldre henter samtidig blir det ikke like nye tilbakemelding til alle. Jeg prøver å tilpasse litt, er jeg eneste der så spør jeg mer og sier mer,men forventer ikke det samme når andre er der for å hente sin nettopp begynte ettåring samtidig. :-) synes samarbeidet med bhg er godt, jeg stoler på dem og ser at ungene er veldig glade i dem, som for meg også er et kvalitetsstempel .

Vi hadde bare kjempegode erfaringer med barnehagen barna våre gikk i. Savner fortsatt de ansatte der, makan til folk som gikk med hjerte og sjel inn i jobben sin :Heartred

Vi er veldig fornøyde med dialogen mellom bhg og oss foreldre. Når jeg henter midt i "rushet" så forventer jeg ikke mye samtale eller individuell oppdatering, men de er flinke til å gi oss en liten oppdatering likevel, at de har vært på tur, snuppa har spist godt/lite, lekt fint med den og den osv. Jeg har også lav terskel for å gi beskjed når vi har våkna veldig tidlig, hatt urolige netter, spist sein frokost, gleder oss til besøk av familie langt borte o.l, da det i stor grad påvirker frøknas hverdag, også i bhg. Det er lettere for de ansatte å møte henne om de vet at hun f.eks har våkna 04.30 og sikkert er kjempesliten en stund før sovetid.

Jobber selv i barnehage, og opplever at foreldrene er veldig fornøyd, hvertfall utifra tilbakemeldinger og foreldreundersøkelsen.

Vi prøver å gi personlige tilbakemeldinger hver dag som handler om barnet deres og som gruppe. Men noen vil bare hente og komme seg ut igjen, foreldre er forskjellige, og vi lærer å kjenne de.

Jeg liker når foreldre tar opp ting, om de er usikker på noe eller bekymret for barnet på en eller annen måte. Da er det godt i hjertet ❤️ Da føler jeg at vi har en god dialog.

Nja, vil si der er litt opp og ned..

Back
Topp