Barnehage oppstart

Vibeke :)

Forumet er livet
VIP
Alexander hadde første dag i barnehagen i går.
I den forbindelse hadde pappa'n kjøpt ny sekk til gutten sin og den kan dere tro var populær....
Han tok den på seg i 7-tia hjemme, og gikk rundt med den uten noe oppi. Så fikk han matboksen sin oppi da vi skulle dra litt før 9. Sint som en furie da jeg måtte ta av sekken litt for å få på jakka, men alt greit da sekken kom på ryggen igjen.
Vel i barnehagen var det heller ikke snakk om å ta av seg sekken. Han var litt skeptisk til å begynne med og syns det var trygt å godt å holde mamma i hånda mens han sto og så på alle som rørte seg rundt han.... Så tødde han opp litt og raste avgårde sammen med barnehagetanta inn på "baserommet", med sekken på ryggen....
Tror det tok omtrent en time før det var greit å ta av sekken, da var det full fart ut. Leke i sandkassa, kjøre traktor og gå på tur i "skogen". Det var ikke veldig populært å være med mamma hjem.

I dag har det gått veldig greit, sekken skulle helst være på en liten stund etter at vi kom i dag også, men ikke like lenge som i går... Kan se ut til at han kan ha blitt "gutten med sekken"......... I dag var jeg vel der ca en time før jeg gikk. Kom tilbake og henta han etter lunch og før han skulle sove, og da var han blid som ei sol!!!! Var litt kjipt akurat i det jeg gikk, men gikk VELDIG fort over. Og selvom han hadde "skreki" ett par ganger mens jeg var borte så var han grei å trøste og avlede så det hadde gått fort over. OG det er jo kjekt å høre.

Nå må jeg vekke lillegullet mitt. Se om jeg får lagt inn no bilder i kveld.....

Vetle hadde de første 2 prøvetimene på torsdag, fra kl.1300 til 1500. Fikk ikke noen middagshvil før dette, uten 3 minutter i bilen på vei til barnehagen... Våknet da jeg bar ham inn, og satt litt på fanget før han skulle leke. Var så vidt borte hos meg av og til for å sjekke! [:D] han tuslet litt rundt - har litt lopper i baken... [8D] sitter ikke så lenge og leker med samme ting..

Fredag var det fra kl.1000-1200, og da vi sto på gangen og skulle inn, snudde han seg mot meg og vinket. Jeg kunne visst bare ha gått.... [:D] den dagen spiste de lunsj, han satt fint med bordet til han hadde spist "feddig". En av barnehagetantene kom inn gjennom en dør, da satt Vetle på alle fire på gulvet og sa så fint "heeei". "Åååååå du er så god!" sa hun... [:)]

Mandag var det fra kl.0800-1000. Da hadde han det så travelt med å komme inn at han "trynet" på utsiden... Gikk fra ham da han spiste frokost, de lo godt av ham da han skulle ha "nuss" med leppene fulle av leverpostei... Ingen problem da jeg var borte, han er jo så snill og rolig. Men så har han jo vært hos dagmamma, da, og er vant til å være fra meg.

Tirsdag var første hele dag. Ingen problemer. Han sov til og med i 50 minutter. Og hadde storkost seg ute. Satt i huske, og ga beskjed når han var "feddig". [:D] Og hadde satt stooooore øyne i en stoooor dumper som var der! Den var kjekk!

Da vi kom for å hente han, kikket han bare, snudde og gikk inn igjen...

I dag, onsdag, hadde han lyst å være ute med en gang, ikke senere, men NÅ! Da ble han ikke fornøyd, og viste at han KAN grine... [:D][:D] da spurte barnehagetanten om hun bare skulle ta han med inn, og jeg sa ja. Jeg er ikke den typen som skal trøste i lange baner - jeg vet at så snart jeg er ute av syne, har han "glemt" meg... Det får jeg jo vite senere... [:D]

Så alt i alt går det kjempebra! Utrolig kjekke barnehagetanter!!!!!

Høres ut som om dere har hatt en knall bra start i barnehagen begge to!!
Ingenting er bedre enn det.
Føles godt for mammaene også det.[:)]

Han hadde gitt seg med gråtinga etter et par minutter. Og sov 1 time, det er kjempebra at de får han til å sove uten problemer! Og i dag var det ikke noe tull med at han skulle være ute, for da vi kom, var de i gang med frokosten.
Og de skryter slik av store gutten min... [:D][:D] kan liksom ikke forstå at han kan bli sur og vise vilje... [8D]

Kom meg aldri på nett igjen forrige dagen... Nå er Alexander i full fart i barnehagen, full dag fra 7.30-16.30 i dag, og bortsett fra litt klaging akkurat idet jeg gikk, noe som gikk over så fort han ikke så meg lenger, så hadde alt gått kjempebra!!! (stolt mamma!!!)

Han løp rundt hele barnehagen på oppdagelsesferd, var ikke noe redd for å "ta igjen litt" med de andre ungene (heller ikke de større), sovna lett som bare det og var grei å ha med å gjøre. Ene tanta fikk hade-kos når vi skulle gå og sjarmoffensiven er satt inn for fullt.....

Gullet er som nevnt LITT stolt av og glad i sekken sin! Hadde det vært opp til han så kunne han nok hatt den på seg hele dagen.... hele tia....

Da jeg skulle hente han på onsdag var han egentlig mer opptatt av å leke, meg gadd han ikke helt å ense...

Vel hjemme igjen etter noe som ser ut til å ha vært en lang og slitsom dag i barnehagen....
Sliten liten gutt som koser seg med Gråtass

ORIGINAL: Mrs J.

Det så ut som en litt sliten gutt ja[:D]
Så godt det går bra.Syntes dere er tøffe dere mammaer.[:)]

Signerer her ja![:)]

Høres ut som Alexander storkoser seg i barnehagen.[:)]
Herlig![:D] Lov å være litt sliten da.[:)]

Såååå morro!!!! Gleder meg egentlig litt til Alexander begynner å si litt mer, venter spent (nesten) hver da på når det skal komme mer enn tatoooor (traktor), biiiil, pappa, mamma, hei, pus, vovvov, gakkgakk og lys.......
Er morro når de er med å gjør bevegelser til sanger og er med. Alexander har vært ivrig på Lille Petter Edderkopp på detta huset lenge.... Putter på ballen så sangen kommer, og prøver så godt han kan å få til klatringen m henda, slår seg på hodet og på lårene og ler..... Ellers så er han god på å ro... Både til fiskeskjær og over kattegatt....... [:D] Tror forresten dagmamma'n hans også har sunget den samme trolle sangen en del... Det er den m de tre trolla som bor høyt oppi fjellet og sier bø, ikke sant...... Ganske ivrig på bø-inga si, ja....

Så stor han er blitt!![:D]

søt er han fortsatt - og veldig sliten etter barnehagen[;)][:D]

ORIGINAL: *januarmamma*

jepp... ....oppe på fjellet der bor det tre trolle, trollefar og trollemor og lille olle bolle. BØ sier trollefar, BØ sier trollemor, men han lille olle bolle han sier bare bø(hviske)[:D][:D] 

vi får snart utskrift over alle sangan dem syng vi... d e svert[:D] 

e d lille petter edderkopp på huset?? hmm... sikkert ikkje lagt merke t d i berre[:D][:D] hehe

Jepp, når det står på "musikk tid" og du putter ballen ned "takrenna" så kommer lille petter edderkopp....

Utskrift av alle sangene ja, det regner jeg med er svært!!!! Kunne tenkt meg no mer barnesanger sjøl jeg egentlig. Har sett litt etter no CD m alrighte barnesanger på også, men finner liksom ikke noe, er så mye rart som jeg aldri har hørt om.

ORIGINAL: ~Fiorellina~

Så stor han er blitt!![:D]

søt er han fortsatt - og veldig sliten etter barnehagen[;)][:D]

Begynner å "hjelpe på" nå.... Tar meg stadig vekk i å finne ut at han når litt lenger opp på og inn på ting enn han gjorde før, så det som han IKKE bør få tak i må enda lenger opp i høyden om dagen...

Back
Topp