Barnehage og snørr!

meteorit

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Ble akkurat oppringt av barnehagen med beskjed om å hente barnet mitt da jeg hadde levert han i dag tidlig og informert om at han hadde sovet dårlig fordi han var snørrete.
Sa at han ellers var i godt humør.

Så ringte telefonen til barnehagen og hun jeg informerte til ble utilgjengelig. Jeg sa hade til gutten på 1,5år og gikk.

Så etter en times tid ringte bestyrerern i barnehagen får å si at jeg måtte hente barnet mitt da jeg hadde levert han forkjøla.

Jeg bare, han er forkjøla ikke syk. Han har ingen stmptomer på covid. Ikke hoste, ikke feber. God almentilstand.

bestyrer sa at han ikke visste hva andre foreldre gjorde, men at ansatte var hjemme ved forkjølelse.

Jeg bare, barn er forkjøla, det er normalt, de bygger imunforsvar, de er forkjøla ofte og lenge. Hvor lenge forventer du jeg skal holde barnet mitt hjemme!?

kjenner jeg faktisk blir frustrert. Har aldri levert barnet mitt i barnehagen ved diare, hoste, feber. Og det var det vært mye av før covid 19!
Men ved litt snørr! ?

Hva tenker dere andre?
 
Det er nok sånn nå at snørr betyr at ungen skal holdes hjemme. Med mindre barnet er snørrete til vanlig, pga allergi, eller andre kjente ting. Det gjelder voksne også; er man snottete (og det ikke er pga allergi), skal man holde seg hjemme til ett døgn etter man er "frisk". Det er sånn reglene er.

Vår er også hjemme i dag, fordi han var snørrete i helgen. Ikke syk, men har mye snørr. Da sier reglene at han skal være hjemme.
 
Det er nok sånn nå at snørr betyr at ungen skal holdes hjemme. Med mindre barnet er snørrete til vanlig, pga allergi, eller andre kjente ting. Det gjelder voksne også; er man snottete (og det ikke er pga allergi), skal man holde seg hjemme til ett døgn etter man er "frisk". Det er sånn reglene er.

Vår er også hjemme i dag, fordi han var snørrete i helgen. Ikke syk, men har mye snørr. Da sier reglene at han skal være hjemme.

Vi har sykehusbarnehage for vårt barn, da jeg og mannen har samfunnskritiske jobber. Kjenner at det er vanskelig når det ikke blir tilrettelagt likevel.
 
Har barnet noen form for luftveissymptomer, skal det holdes hjemme, ferdig snakka. Sånn er smittevernreglene. Det spiller ingen rolle om mor og far har samfunnskritiske jobber. I disse tider har det overhodet ikke noe med mangel på tilrettelegging å gjøre at barn med luftveissymptomer ikke får møte i bhg. Snørr er også symptom på covid-19.
 
Lett forkjølelse er jo ofte de symptomene barn har fått ved covid så det er vel ikke så rart de må være ekstra nøye?

Vi har for øvrig fått beskjed om dette ang snørr :
Barn med klart nesesekret som skyldes pollenallergi eller kulde regnes som friske om de ikkke viser andre tegn til sykdom.

Min har alltid rennende nese hvis det blåser litt eller er kaldt, men snørrer han mye inne er det jo noe mer enn dette og jeg holdt barnet hjemme før helga grunnet snørr. Om han er så plaget at det går utover nattesøvn har han nok en lett virusinfeksjon. Sannsynligvis ikke covid, men sånn ting er kan man jo ikke sjanse på det.

Til vanlig ville jeg forstått frustrasjonen din, men ikke nå :) jobben har helt sikkert forståelse for at barn med lette symptomer på forkjølelse må holdes hjemme. Særlig om du jobber på sykehus :)
Håper barnet snart blir friskt!
 
Vi har nettopp hatt snuppa og storebror hjemme i 1 uke. Nettopp pga snørr!
Nå etter en uke er begge sånn at det renner ute men minimalt inne så bhg har sagt det er greit at de kommer. Så sist uke var jeg hjemme 3 dager alene med en straks 5 åring og en på 15 mnd og jeg er høygravid, med bekkenløsning. Så ikke akkurat lett å være hjemme alene med to når du så vidt greier å gå og løfte. Men regler er regler. Og vi er alle ansvarlig for å hindre at covid-19 sprer seg
 
Vært hjemme i en uke vi også nå. Ble jo selvsagt selv forkjøla. :wtf:
 
Vært hjemme i en uke vi også nå. Ble jo selvsagt selv forkjøla. :wtf:

Samme her for et par uker siden. Tror immunforsvaret fikk sjokk av litt forkjølabakterier etter så mye tid uten :hilarious:
 
Vel, som gravid har jeg vært tett siden unfangelsen. :dead:
Har lest at slimhimmer hovner opp.

det er jo unntak på linje med f.eks pollenallergi i denne sammenhengen.jeg tenker det wr helt logisk og riktig at barn som er snørrete sendes hjem, sånn utifra de retningslinjene som er gitt. Mellomste mi har pollenallergi og da sa jeg ifra med eb gsng vi startet erter ting var stengt, at hun kunne bli snørrete pga allergien. Er hun antydning til syk/forkjølet så holder jeg henne hjemme
 
Ble henting av minsten i bhg idag pga snørr, og hjemmedag hvertfall imorgen. Planen videre blir tatt dag for dag :)
"Heldigvis" er samboer permittert, så trenger ikke å bruke sykt barn-dager :p
 
Vel, som gravid har jeg vært tett siden unfangelsen. :dead:
Har lest at slimhimmer hovner opp.

Å være tett er ikke å være forkjølet. Forkjølelse er en sykdom (dog ikke akkurat spesielt alvorlig for de fleste av oss, da). Å være tett pga graviditet, allergi, eller andre ting som irriterer slimhinnene, er ikke sykdom.

Så om man vet at barnet har allergi, eller til vanlig har mye rennende nese, er ikke det grunn til at man skal holde barnet hjemme. Det står i retningslinjene. Det er om man snørrer mer enn normalt, og det da altså skyldes infeksjoner, at man skal holde seg hjemme.

Selv om jeg må si jeg synes jeg ikke burde gå så mange steder nå som jeg plages av allergi. Jeg nyser hele tiden, og det føles ikke greit ute blant folk. Føler meg kriminell hver gang jeg nyser i nærheten av andre.
 
Etter over en uke hjemme fra barnehagen nå, skal vi i vei å teste minstemann på 1,5år for covid. Får vi negativt svar får han lov å komme i barnehagen igjen tross for grønt snør og hoste.

Som de i barnehagen sa, skal man være hjemme med barnet sitt bare fordi det har snørr, risikerer man å måttevære hjemmw i et halvt år!!!
 
Forkjøla, og symptomer på forkjølelse og influensa = Sykdom = Hold deg hjemme.
Dersom du sa i barnehagen at ungen var forkjøla, er det ikke så rart at fu ble bedt om å hente, og det med rette :happy:

Tett og rennende nese kan være pollenallergi, hovne slimhinner, polypper osv er ikke å være forkjøla. :happy:
 
Etter over en uke hjemme fra barnehagen nå, skal vi i vei å teste minstemann på 1,5år for covid. Får vi negativt svar får han lov å komme i barnehagen igjen tross for grønt snør og hoste.

Som de i barnehagen sa, skal man være hjemme med barnet sitt bare fordi det har snørr, risikerer man å måttevære hjemmw i et halvt år!!!
Det var nok uansett lurt å gi forkjølelsen en sjanse til å gi seg, ikke noe særlig med den testingen :meh:
Minsten her har vært hjemme to dager, eldste en dag. Begge blir hjemme hvertfall imorgen også, så får vi se imorgen ifht fredag :)
 
Reglene er strenge nå, er jo ike barnehagene som har bestemt reglene så lute vits å bli irritere på de.
 
Ble akkurat oppringt av barnehagen med beskjed om å hente barnet mitt da jeg hadde levert han i dag tidlig og informert om at han hadde sovet dårlig fordi han var snørrete.
Sa at han ellers var i godt humør.

Så ringte telefonen til barnehagen og hun jeg informerte til ble utilgjengelig. Jeg sa hade til gutten på 1,5år og gikk.

Så etter en times tid ringte bestyrerern i barnehagen får å si at jeg måtte hente barnet mitt da jeg hadde levert han forkjøla.

Jeg bare, han er forkjøla ikke syk. Han har ingen stmptomer på covid. Ikke hoste, ikke feber. God almentilstand.

bestyrer sa at han ikke visste hva andre foreldre gjorde, men at ansatte var hjemme ved forkjølelse.

Jeg bare, barn er forkjøla, det er normalt, de bygger imunforsvar, de er forkjøla ofte og lenge. Hvor lenge forventer du jeg skal holde barnet mitt hjemme!?

kjenner jeg faktisk blir frustrert. Har aldri levert barnet mitt i barnehagen ved diare, hoste, feber. Og det var det vært mye av før covid 19!
Men ved litt snørr! ?

Hva tenker dere andre?


Reglene er strenge nå, er jo ike barnehagene som har bestemt reglene så lute vits å bli irritere på de.

Tror jeg bare var frustrert i situasjonen fordi jeg satt på legekontpret på glukosebelastning og hadde ikke sjans å hente han på det tidspunktet da jeg måtte være der i 2 timer.

Morgenen var temmelig hektisk også da jeg måtte levere tidlig i barnehage før legetime kl 08:00! Så var nok svært stresset og tenkte meg ikke om.
Ser tilbake på det hadde jeg nok vært mer observant på morgenen og skjønt at jeg ikke burde sende han av gårde den dagen om jeg ikke skulle på den legetimen.
Men tenkte ikke på det der og da, siden jeg måtte komme meg fort avgårde.

Alt i alt er barnehagen veldig forståelsesfull.
 
Tror jeg bare var frustrert i situasjonen fordi jeg satt på legekontpret på glukosebelastning og hadde ikke sjans å hente han på det tidspunktet da jeg måtte være der i 2 timer.

Morgenen var temmelig hektisk også da jeg måtte levere tidlig i barnehage før legetime kl 08:00! Så var nok svært stresset og tenkte meg ikke om.
Ser tilbake på det hadde jeg nok vært mer observant på morgenen og skjønt at jeg ikke burde sende han av gårde den dagen om jeg ikke skulle på den legetimen.
Men tenkte ikke på det der og da, siden jeg måtte komme meg fort avgårde.

Alt i alt er barnehagen veldig forståelsesfull.
Ikke bare bare med de nye reglene , det er noe av det vanskeligste i dissecdager på jobb.
 
Back
Topp