barnehage og ferie

mie84

Glad i forumet
Når tar dere barnet ut i ferie fra b.hagen i sommer? Lurer på om jeg skal ta henne ut fra når permisjonen starter - da jeg håper på å kunne jobbe meg opp endel penger i sommer. Men tenker at det kanskje ikke er så smart å ta henne ut i august med tanke på at det er nærme fødsel og kan være greit å kanskje få slappet av og få gjort unna de siste nødvendige tingene i fred og ro på slutten.

Hva kommer dere til å gjør?

Vi må ta guttungen ut i hele juli siden barnehagen blir stengt :confused: og fra 1 august så blir det 50% sfo før han begynner i 1 klasse.

Her blir det fra uke 28-31. Håper lillebror holder seg innenfor til uke 32 så snuppa er i barnehagen igjen, i tilfelle vi ikke har barnevakt til fødselen.

Vi tar ferien slik vi er ferdig før permisjonen begynner, da får jeg 3 uker hjemme der hun er i barnehagen før fødselen (hvis fødselen skjer på termin da;-) ) Tror det er veldig slitsomt å ha barn hjemme rett før fødsel, bedre for alle at hun er i barnehagen da.

Vi tar han ut i ferie hele juli også skal han starte i den nye avdelingen på termindato 6.august :D

Det blir ikke en lag på ferie på han, men vi skal ikke sende han på barnehage hverdag og dagen skal ikke bli lang heler.

Eldste skal gå på sommerskolen de to første ukene i sommerferien også blir det ferie fra hele juli og frem til skolestart i august.

har skrevet henne på uke 28-29-30, og første uka på mai, og muligens uke 28(kommer an på om jeg føler jeg klarer å ha henne hjemme alene en uke :P) da får jeg litt tid alene før fødselen, så lenge knøttet holder seg på plass til denn gitte datoen da, noe jeg ikke ser for meg skjer :P

Storebror her er så stor at han går på skolen. Så her er det sommerferie fra uke 26 til midten av august.
Men han går på sfo og de er vel åpne ut juni og begynner igjen 1. august tror jeg.
Så da blir det nok noen dager på sfo før skolen starter igjen, mye kommer ann på når det blir fødsel og hvor sliten jeg eventuelt er...

Barnehagen er stengt hele juli, så pappaen skal ta ut resten av pappapermisjonen sin da.. Barnehagen er stengt 8-9 uker i året, sååå vi må nesten bare ta ferie når de er stengt, har ikke ubegrenset med ferie selv :P

Her er minstamann sin bhg stengt hele juli, så da får begge guttene fri da, minste har fått plass i eldste sin bhg fra høsten og vi har bedt om at han får starte så tidlig som mulig i august sånn at han er inne i rutinene før lille i magen kommer, men vet ikke helt hvilken dato det blir, eldste får også være hjemme frem til minste starter.

Jeg har forresten termin 22. august og begge guttene er kommet på overtid.

Vi tar ferien slik vi er ferdig før permisjonen begynner, da får jeg 3 uker hjemme der hun er i barnehagen før fødselen (hvis fødselen skjer på termin da;-) ) Tror det er veldig slitsomt å ha barn hjemme rett før fødsel, bedre for alle at hun er i barnehagen da.

Ja, vi fant vell ut til slutt at det var best å ta ut ferien på henne før. Ellers kan vi risikere at jeg må inn på sykehuset å føde alene...noe jeg ikke har særlig lyst til :p

Storebror her er så stor at han går på skolen. Så her er det sommerferie fra uke 26 til midten av august.
Men han går på sfo og de er vel åpne ut juni og begynner igjen 1. august tror jeg.
Så da blir det nok noen dager på sfo før skolen starter igjen, mye kommer ann på når det blir fødsel og hvor sliten jeg eventuelt er...

Eldstemann her går også på skole, men går i 5 klasse så han blir hjemme hele sommer. Han klarer seg endel hjemme alene da. Synes jeg husker at SFO bruker ha stengt hele juli ja.

Barnehagen er stengt hele juli, så pappaen skal ta ut resten av pappapermisjonen sin da.. Barnehagen er stengt 8-9 uker i året, sååå vi må nesten bare ta ferie når de er stengt, har ikke ubegrenset med ferie selv :p

Høres stress ut med en barnehage som har stengt 8-9 uker i året?! Vi slipper heldigvis slikt, er det kommunal eller privat b.hage deres barn går i?

Her skal ungene være hjemme det meste av juli. Går ut i permisjon 12 juli men er nok hjemme før det pga bekkenet. Så skal de tilbake igjen i begynnelsen av august. Bhg er stengt i fellesferien. Føder nok i ferien tenker jeg:)

Her skal de ha to uker ferie i juli. Så tar vi heller enkle dager innimellom. Også skal de få fri når lillesøster kommer:-)

Vi tar 4 uker i juli, syns det er koselig å tenke på at vi 2 jentene har skikkelig jente tid før lillebror kommer 19 august ;) så er bhg her veldig for 3 ukers sammenhengende ferie på sommeren ;) ser den men ikke alle som er s privilegerte dessverre :(

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Her skal de har ferie de tre første ukene i juli så skal lille gutt tilbake i bhg og eldste blir nok hjemme til sfo begynner 1 august. Minsten begynner på stor avdeling 1 august og har da siste uke på liten avdeling i juli. Er i samme etasje som den han går på nå så han får kontakt med de voksne der selvom han bytter avdeling :-).

I bhg til sønnen min er det veldig få uker vi kan velge å ha ferie på, så vi valgte de tre første mulige. Siste i juni, og ro første i juli. I tillegg tar vi ut en i slutten av mai, så er vi sikre på at alt er brukt. Vi tar han ut en og annen dag innimellom etter at fødselen er unnagjort, spesielt siden formen min bare blir dårligere, og man ikke vet hvordan det blir med et nytt barn :)

Vi skal ha ferie de tre første ukene i juli (+ en uke nå i mai). Hun begynner på stor avdeling når hun kommer tilbake fra ferie, så da får hun tid til å finne seg til rette med forandringene i bhg før de store forandringene kommer på hjemmefronten.

Back
Topp