barnehage og feber??

merete85

Betatt av forumet
hei.
er det noen som vet om barna kan gå i barnehage når de har feber?
karoline hadde 39,2 i går og i dag tidlig hadde hun 38,2... sendte henne i barnehagen og ga beskjed om at de bare kunne ringe meg så hentet jeg henne..
forresten hun har bare 50% i barnehagen.

jeg skjønner du mener de skal være hjemme med feber.
det som er et lite problem for meg er at karoline hadde jo feber i går kveld, men almenntilstanden hennes er bra.
vi ringte barnehagen før hun dro å spurte hva de syntes å de sa at hun kunne komme, så kunne de kontakte meg hvis hun ble dårlig.
egentlig liker jeg ikke å levere henne i barnehagen, men hun elsker seg der, og har bare noen dager  i uken hun er der...
vel får kanskje ringe barnehagen å høre hvordan det går...

Tommelfingerregelen sier vel at hvis de er pigge og i god form kan de gjerne være i barnehagen - med eller uten feber. Om de er slappe og har dårlig allmenntilstand skal de være hjemme. [:)]
Små barn kan ha litt feber uten å være "syke" - tror jeg [;)]

ville bare oppdatere litt.. karoline hadde hatt det kjempe fint i barnehagen og ingen feber når hun kom hjem.. så det er vel slik som noen sier at de små barna har ikke feber før de er opp i 40 temp.. nå sover hun søtt i senga si=)

Ved lett feber er det vel almenntilstanden som gjelder. Ved høy feber ville jeg holdt Isabelle hjemme, slik at jeg kunne fulgt med selv (men ved høy feber har de vel ofte dårlig almenntilstand også?).

Syke barn skal ikke være i barnehagen. I vår barnehage sender vi barna hjem ved 38 i tempratur, uavhengig av allmenntilstand. Grunnen til at vi har satt grensa der er at jeg hadde kontakt med lege og spurte. Legen sa også at barn burde ha en feberfri dag hjemme før de blir sendt i barnehagen.

Syke barn fortjener full oppmerksomhet, og det gis bedre hjemme enn i barnehagen.

ORIGINAL: camika

Syke barn skal ikke være i barnehagen. I vår barnehage sender vi barna hjem ved 38 i tempratur, uavhengig av allmenntilstand. Grunnen til at vi har satt grensa der er at jeg hadde kontakt med lege og spurte. Legen sa også at barn burde ha en feberfri dag hjemme før de blir sendt i barnehagen.

Syke barn fortjener full oppmerksomhet, og det gis bedre hjemme enn i barnehagen.

Jeg tittet litt nærmere på den listen over sykdommer vi fikk i barnehagen nå. Jeg har nok ikke lest det som stod på baksiden godt nok, for der står det også at barn med feber skal holdes hjemme.

Og jeg er helt enig i at syke barn har det best hjemme hos mamman eller pappan sin, altså!

Da de ringte meg fra barnehagen i går så var det jo feberen (38 og noe) de nevnte, men jeg tenkte vel at hovedgrunnen var at hun ikke var helt i slaget. Men dette henger jo ofte sammen også.

Back
Topp