Barnehage og desemberbarn

Mamma til N ♡

Forelsket i forumet
Når vi har et barn i barnehagen fra før, får vi likevel prioritet ved søk av barnehageplass?

Vi lurer på om vi kan søke innen mars 2018, altså når babyen er rundt 3-4 mnd, og få plass i august? Også søke om permisjon fra barnehagestart til januar 2019...

Noen som vet om det er mulig?

Mitt novemberbarn hadde plass fra august, men startet opp 1 november. Vi betalte for de månedene hun ikke brukte, men da var vi sikret plass. Familiebarnehage da, jeg har ingen erfaring med kommunale barnehager!

Mitt novemberbarn hadde plass fra august, men startet opp 1 november. Vi betalte for de månedene hun ikke brukte, men da var vi sikret plass. Familiebarnehage da, jeg har ingen erfaring med kommunale barnehager!
Skal ikke kuppe tråden, men må bare spørre hva det vil si "familiebarnehage"? Er det privat barnehage? :)

Skal ikke kuppe tråden, men må bare spørre hva det vil si "familiebarnehage"? Er det privat barnehage? :)
Familiebarnehage er den lovlige utgaven av dagmamma :-) den første vi var i, hadde 4 barn. Den andre hadde 8 barn. Og det er hjemme hos de som jobber der. Privat ja.

Når vi har et barn i barnehagen fra før, får vi likevel prioritet ved søk av barnehageplass?

Vi lurer på om vi kan søke innen mars 2018, altså når babyen er rundt 3-4 mnd, og få plass i august? Også søke om permisjon fra barnehagestart til januar 2019...

Noen som vet om det er mulig?

Det var god plan. Vi tenker på det samme selv der. :)

Kunne dere ikke søke permisjon? Leste man kunne få permisjon om foreldre var i lønna fødselspermisjon..

Jeg har ikke helt satt meg inn i søkeprosessen ennå men vi kommer til å prøve og få plass fra januar 2019. Om vi får plass fra august 2018, noe jeg tviler på, er det supert. Plassen blir selvfølgelig ikke brukt da uansett men jeg betaler gjerne for den.

Vi bor sentralt med stor pågang på barnehager så vi er forberedt på å måtte ta litt ulønnet permisjon eller eventuelt prøve å få tak i dagmamma.

Kunne dere ikke søke permisjon? Leste man kunne få permisjon om foreldre var i lønna fødselspermisjon..
Private barnehager har andre vedtekter enn de kommunale. Alternativer for oss var at hun ikke fikk plass, og vi måtte på venteliste i en av de store kommunale, men jeg er ikke for de store barnehagene, og begge mine har gått i små private barnehager hele veien.

Back
Topp