Vi har verdens beste barnehage <3
Det er en familiebarnehage med 10 barn og 3 voksne.
Barnehagen ligger i første etg av en tomannsbolig, og styreren bor i 2. En stoooor hage er innredet kun for barnehagen, mens hun selv har en liten flekk bak.
Alt er lagt opp for barnas beste.
Hver dag spiser barna 3 måltider. Frokost, lunsj og frukt/grønt.
En dag i uken lager de herlig varmmat, og det er alltid masse spennende smaker :)
På bursdagene har vi med noe hjemmefra, og da bestemmer vi selv hva det skal være.
Så lenge fokuset er på bursdagsbarnet, og ikke hva h*n har med seg. Ikke noe sukkerhysteri, og ikke noe sykdomshysteri.
Alt er rolig og bedagelig. Det er fokus på hvert enkelt barn, og det er en fantastisk dialog mellom de som jobber der og foreldrene.
De har masse leker, er ofte på tur, er ute hver dag, og har god tid til å lære og leke. De voksne engasjerer seg i barna og leken, i stedet for å bare stå og passe på. De forstyrrer ikke hvis barna er i konsentrert lek, men de bidrar.
Min lille, inneslutta pjokk har virkelig kommet ut av skallet sitt og er nå en ivrig kar som nå i stedet for å trekke seg unna hvis noe blir tatt fra ham eller gjort mot ham, heller sier fra og tar igjen (innen rimelighetens grenser selvsagt).
Jeg er overbevist om at den prosessen ville tatt mye lengre tid, og det ville vært en mye vondere start på bhg-livet for guttungen i en stor (base) barnehage.
Vi elsker barnehagen vår!!
Så om noen trenger bhg i Trondheim, så kan jeg godt komme med tips :)