Barnehage i Trondheim

permanenta

Glad i forumet
Nå skal vi flytte til Trondheim og leter barnehageplass. Men, dette ser ikke ut til å bli enkelt!
Tydeligvis er det vanskelig og få barnehageplass, og vi må påberegne og få barnehageplass et annet sted enn hvor vi bor.

Så da lurer jeg rett og slett på;
Er det gjerne sånn at dere har barnehageplass et annet sted/område enn der dere bor?
Kan noen anbefale noen barnehager?

Vi kommer fra en liten kommune på en helt annen side av landet og er ikke vant med å bli møtt med 13 områder, for deretter velge maks to barnehager/enheter. Hjelp, hvor begynner man?

Er dere kjent i trheim da, så dere vet hvordan avstandene/trafikken er?

Jeg har tidligere jobbet på Singsaker barnehage, og var veldig fornøyd med opplegget der. :) Jeg liker de typiske gamle barnehagene jeg da :) Men kommer jo veldig an på hvor du bor da :D

Her begynte tuppa i bhg på Kattem (bor på Tiller)og gikk der i 5 mnd før hun fikk plass i bhg der vi bor. Vi ble rett og slett tipsa om denne bhg da det var midt i bhgåret. Nyoppstarta i mars liksom. Tungvint, men det gikk:)
Hvor i Trheim da?

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

Det ser ut til at vi havner på Nardo for ett år nå muligens, men må flytte etter ett år. Vi jobber i sentrum og på lade.
Vi har ikke veldig mye peiling på områder. Forsøkte å prate litt med de på opptakskontoret, men utifra samtalen med de fikk jeg på følelsen at jeg bare måtte plukke ut to random barnehager og begynne å søke. Ikke noe vits i å tenke i forhold til bosted for det fikk man vanligvis ikke. Jeg syns også det ligger veldig lite informasjon om (særlig de kommunale barnehagene) ute på nett.

Har hørt mye bra om en barnehage på lade, men kommer ikke på navnet i farta! *ammetåke* kan sjekke det i morgen! Storbarn eller småbarn?

Gutten min skal begynne i en bhg på Nidarvoll/Sunnland barnehage, ikke langt fra Nardo. Det var ikke førstevalget vårt (kom ikke inn bhg som er vår nærmeste navo) og på opptakskontoret sa de det var stor pågang i denne bydelen. Men barnehagen virker grei den altså :)

Gammel tråd, men dytter opp denne:singing:

Noen flere med anbefalinger?

Back
Topp