Barnehage i 2020?

Trilletrulte

Elsker forumet
Novemberlykke 2018
Det begynner å nærme seg tid for å tenke på barnehage. :eek:
Men kjenner jeg har mest lyst til å drøye barnehagestart til august 2020.
Har sett litt på det, og med litt vaktbytte her og der vil det nok løse seg. En av oss må jo være hjemme på kvelden uansett, så det skulle jo ikke være sååå vanskelig å ordne så en av oss er hjemme på dagen også. :wacky:
Frykter at endel i familien vil himle med øynene og synes det er helt på trynet. Men det er tross alt opp til oss. :shy:

Noen fler som tenker litt i samme baner? :rolleyes:
 
Tenker 2020 her også, tidligst januar, men håper vi klarer å drøye det til august :) kontantstøtta bidrar jo heldigvis endel til at det forhåpentligvis går greit med ulønna perm :)
 
Vi har søkt, ble anbefalt å søke fra da vi har rett på plass, men ønsker at hun skal starte 1 januar. Kunne tenkt meg å drøye det enda mer, men vanskelig å få til med min jobb.
 
Vi har ikke mulighet til å gå hjemme så lenge. Så søker fra november. Skulle gjerne hatt fra januar.
 
Her hadde jeg de andre barna hjemme til de var 2 år, ene var hjemme til hu var 3 år. Så denne gangen tror jeg vi går for bhgestart i august 2020.
 
Hadde storebror, født desember, hjemme til han var 20 mnd. Ønsket (grunnet jobb) han inn i januar når han var 12/13 mnd, men fikk ikke plass. Når han var 12 mnd tenkte jeg at det var så bra og så deilig at han ikke var begynt i barnehage, men når han ble 14/15 mnd var både han og mor SÅ klar.

Vi har allerede søkt mini inn i barnehage fra november 2019. Håper vi får lov å drøye det til januar, både fra barnehagen og jobb (med litt ulønna permisjon). Tror ikke vi får lov av barnehagen. De holder av en plass til henne fra august (pga hun har lovfestet plass fra november) så tviler på de vil ha flere mnd med mindre inntekt. Dere som sier januar 2020, vet dere at dere får plass fra da?

Uansett er januar en mye bedre mnd å starte enn i desember med alt det stresset og fridagene som er inni der. Så håper på start januar 2020.
 
Satser på oktober 2019 siden de har veldig få barn i barnehagen her, da går min permisjon ut. Storebror begynte når han var 11mnd å var veldig klar allerede da. Så om minsten er på samme viset burde det gå.
Om vi ikke får barnehageplass så har vi et økonomisk problem om far må ut i permisjon for da mister vi en veldig stor brøkdel av inntekten vår :bag:
 
Hadde storebror, født desember, hjemme til han var 20 mnd. Ønsket (grunnet jobb) han inn i januar når han var 12/13 mnd, men fikk ikke plass. Når han var 12 mnd tenkte jeg at det var så bra og så deilig at han ikke var begynt i barnehage, men når han ble 14/15 mnd var både han og mor SÅ klar.

Vi har allerede søkt mini inn i barnehage fra november 2019. Håper vi får lov å drøye det til januar, både fra barnehagen og jobb (med litt ulønna permisjon). Tror ikke vi får lov av barnehagen. De holder av en plass til henne fra august (pga hun har lovfestet plass fra november) så tviler på de vil ha flere mnd med mindre inntekt. Dere som sier januar 2020, vet dere at dere får plass fra da?

Uansett er januar en mye bedre mnd å starte enn i desember med alt det stresset og fridagene som er inni der. Så håper på start januar 2020.

Vi vet ikke om vi får plass fra januar, men snakka med styrer i barnehagen. Ho anbefalte at vi søkte fra fødselsdato,, også kunne vi avtale dato for oppstart når det nærma seg. De har tatt inn noen utenom august hvert år, men nå er vi tre stykker med søsken i barnehagen som er født innenfor en måned, så...
 
Ønsker barnehagestart januar 2020. Storebror på 3 år hadde vi hjemme til han var 2 år, fordi vi hadde mulighet til det. Han på 9 år begynte da han var 1 år og hun på 12 år begynte da hun var 1 1/2 år.
 
Å så heldige dere er som kan drøye den så lenge :Heartpink Her må vi dessverre satse på barnehage i oktober/november allerede..:depressed:
 
Det begynner å nærme seg tid for å tenke på barnehage. :eek:
Men kjenner jeg har mest lyst til å drøye barnehagestart til august 2020.
Har sett litt på det, og med litt vaktbytte her og der vil det nok løse seg. En av oss må jo være hjemme på kvelden uansett, så det skulle jo ikke være sååå vanskelig å ordne så en av oss er hjemme på dagen også. :wacky:
Frykter at endel i familien vil himle med øynene og synes det er helt på trynet. Men det er tross alt opp til oss. :shy:

Noen fler som tenker litt i samme baner? :rolleyes:

Vi skal ikke ha bhg plass før 2020:happy:
 
Har søkt plass fra desember. Samboer vil ha han korte dager i bhg i sin perm, så blir lang tilvenning og korte dager fram til februar:joyful:
 
Har søkt plass fra desember. Samboer vil ha han korte dager i bhg i sin perm, så blir lang tilvenning og korte dager fram til februar:joyful:
Er det virkelig lov å ha betalt permisjon og barnehage på likt?
 
Back
Topp