Min datter er født i november 2012, og begynte i bhg i mai, da var hun altså ca halvannet år. Da hun begynte jobbet ikke jeg, så de første ukene var hun der lite, ca fra 9-14:30. Etterhvert leverte jeg henne tidligere og hentet senere, både siden hun trivdes godt og siden det var enormt fint vær i den perioden og de var masse ute. Hun var litt sliten i starten men de gikk overraskende greit, kanskje mye pga at det var en liten barnehage (14 barn, alle under 3) med stoooore uteområder så det var ikke så masete.
Nå har hun begynt i en ny barnehage (den første ble nedlagt), som er større, og både jeg og mannen jobber. Nå er hun i barnehagen fra ca 08:30 til 15:30/16:00 og er sammen med mange flere barn og voksne. Hun er litt sliten på ettermiddagen men er samtidig blid og fornøyd så det virker som lengden på dagen går greit. Jeg merker at hun er litt mer sliten på fredager da. Også blir det sikkert også litt tyngre når vinteren og mørket kommer.
Jeg har forøvrig erfart at hun "tåler" timene på formiddagen bedre enn de ettermiddage, dvs hun er mindre sliten hvis hun er der fra feks 07:30-15:00 enn 10:00-16:00, selv om førstnevnte er flere timer. Kanskje fordi hennes humør er bedre på formiddagen, og at på ettermiddagen er det flere grinete og slitne barn der sånn generelt?