Barnehage for de minste

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Dere med barn under to i barnehagen, hvor lange dager har barna? Og merker dere om det er veldig slitsomt for dem, eller går det greit?

Fikk ei nydelig datter i 2013.
Prøver på nummer to. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Min datter har hatt dager på ca 9 timer i barnehagen fra hun var omtrent 1 år gammel... Hun er i barnehagen 3-4 dager i uka. noen dager er hun sliten, andre dager ikke... men merker at det ikke er veldig mye "selvstendig leking" som kan pågå etter kl 17... da vil hun være sammen med mamma, gjerne gjøre en rolig aktivitet, eller rett og slett se på tv. (Hun er 2 år nå.) Ofte stiger energinivået etter at vi har spist middag igjen da, og da vil hun gjerne ha full fart til langt over leggetid igjen. Aktiv frøken!

Kan jo også legge til at i barnehagen hun går i får de varm mat til lunsj, og hun har alltid vært veldig flink til å sove lang middagslur. Det hjelper jo mye!

Når mine var så små ble de levert ca 09.30 og hentet kl. 15.00 De første ukene var de slitne, og om lørdagene var de veldig trøtte og sutrete; Det gikk seg til etterhvert. Husker ikke helt hvor lang tid det tok.

Mine hadde ca 8 timer, og når de var under 2 var de slitne!

TuMmY LoVe

Han begynte nå i august, 17måneder. De to første ukene var han fra 9-14, og nå er han fra 8-15/15.30. Merker vel at han er alt annet enn sliten, men han er veldig sosial av seg, så tror at han blir litt "ovenpå" av det. Han kommer hjem og springer og kaster seg rundt, helt hyper. Helgene er han bare sur, da han tydeligvis ikke får tilfredsstilt dette "sosiale" behovet han har.

Mi på 19mnd har gått i bhg nå i 3 uker, er der fra 08-15 :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mini begynte i bhg. 4.august, og han har 7-7.5 timers dager...kunne ønske dagene hans kunne vært kortere, men akkurat nå lar det seg ikke gjøre :(
Jeg klarer ikke verken hente eller levere pga.rygg/bekken, og sambo har minimum 30min kjøring til/fra jobb og må få jobba 6 timers dager... Merker han blir sliten...spesielt på fredager, så gleder meg til jeg kan hente han tidligere :) Fra slutten av oktober ut mai får han dessuten fri hver fredag, så det hjelper litt på min dårlige samvittighet :) Hadde jeg jobba, så hadde vi ikke hatt noe valg...men er det å gå hjemme uten å kunne ha han her eller gi han kortere dager som plager mammahjertet :p

Han hadde dageer alt fra 8-15.30(sjelden) 9.30-14.30
Fir minst en dag i uken

Eldste starta når hu var 1,5 år. Hadde normalt siden vi jobber, de vanlige 8-9 timene til dagen. Virka sjelden sliten. Hu sov jo lur der også.

Minsta starta når hu var 1 år. 8-9 timer der også, sjelden sliten hu også. Da skal det i tilfelle være noe ekstra, som i sommer gjerne. Veldig varmt, mye ute, mye som skjer. Da var hu litt sliten når hu kom hjem.

Min datter er født i november 2012, og begynte i bhg i mai, da var hun altså ca halvannet år. Da hun begynte jobbet ikke jeg, så de første ukene var hun der lite, ca fra 9-14:30. Etterhvert leverte jeg henne tidligere og hentet senere, både siden hun trivdes godt og siden det var enormt fint vær i den perioden og de var masse ute. Hun var litt sliten i starten men de gikk overraskende greit, kanskje mye pga at det var en liten barnehage (14 barn, alle under 3) med stoooore uteområder så det var ikke så masete.

Nå har hun begynt i en ny barnehage (den første ble nedlagt), som er større, og både jeg og mannen jobber. Nå er hun i barnehagen fra ca 08:30 til 15:30/16:00 og er sammen med mange flere barn og voksne. Hun er litt sliten på ettermiddagen men er samtidig blid og fornøyd så det virker som lengden på dagen går greit. Jeg merker at hun er litt mer sliten på fredager da. Også blir det sikkert også litt tyngre når vinteren og mørket kommer.

Jeg har forøvrig erfart at hun "tåler" timene på formiddagen bedre enn de ettermiddage, dvs hun er mindre sliten hvis hun er der fra feks 07:30-15:00 enn 10:00-16:00, selv om førstnevnte er flere timer. Kanskje fordi hennes humør er bedre på formiddagen, og at på ettermiddagen er det flere grinete og slitne barn der sånn generelt?

Vi har en 15 mnd gammel gutt :) Han er i bhg ca. 6 timer :) De fleste dager er det greit, men innimellom er han ganske sliten... Kommer til å bli lengre dager på han etterhvert, vil jeg tro, men vi får se :)

Min var 10 mnd når han startet i bhg, men hadde da bare 80% plass og jeg leverte han seint og henta han tidlig i starten. Han var veldig sliten i starten da han ikke klarte å sovne i bhg, men det gikk seg heldigvis til.
Det kom helt an på dagene, noen ganger var han mer sliten enn andre, spesielt hvis de hadde vært mye ute.

Min gutt begynte da han var 18 mnd. Gikk 3 dager i uka, ca 8-14.30/15.30. Gikk helt fint :) nå i august begynte han 4 dager i uka, samme lengde på dagene.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Min storkoser seg. Blir rundt 7,5-8 timer pr. dag. 5 dager i uka. Kl.19.00 e han veldig klar for senga :D han e 15 mnd.

Min mann jobber 4 uker av og 4 uker på. Når han er hjemme er lillegutt (13 mndr.) i bhg. 6 timer fire dager i uker.

Når han er på sjøen er han i bhg 7,5 time hver dag. Han er ikke veldig sliten, han sover jo mellom 2 og 3 timer.

Han elsker barnehagen :D Jeg var veldig skeptisk, for de to eldste var eldre da de begynte.

14 mnd. Er i bhg 7 t ca hver dag :) sover 2 t mens han er der. Virker ikke mer sliten enn hjemme :)

Datteren min begynte da hun var 14-15 mnd. Hun elsket barnehagen, men begynte å sove dårlig på natten. Hun våknet mellom 10-17 ganger per natt. Fra 3 ukers alder og fram til da sov hun hele natten.
Sånn gikk det i mange måneder.
Hun var der alt fra 5 til 8 timer. Klok av skade blir neste ikke å begynne i bhg før mye senere :)

Han er enten fra ca 08.30 til 15.10-30 eller 9.30-10 til 15.30-16. Alt ettersom hvilken vakter min kjære har. Her er han ikke spesielt sliten. Hehe. Den første uken var han fra 10-14.30 ca. Så det har gått kjempe fint. :-) 16 mnd er han.

Back
Topp