Barnehage betaling og oppsigelse. .

minesotesma

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Maiblomstene 2016
Dette her syntes jeg var veldig rart. Jeg sa opp barnehage plassen til sønnen min 06 mars. Hun jeg snakket med sa jeg da bare skulle sende mail og jeg kun skulle betale mars og april regningen. Som jeg gjorde nå vil de omsider plutselig at jeg skal betale mai også og hevder at dette aldrig har blitt sakt fordiom jeg egentlig måtte si opp før 01.03 for å ikke måtte betale for mai, hun sa også at om noen kunne overta hans plass skulle jeg selvfølgelig slippe å betale for når den nye overtok plassen.. det begynte en ny gutt som overtok sønnen min sin plass I april ( som jeg har betalt hele mnd for). Når vi hentet tingene til sønnen vår i bhg. Var de allerede pakket ned og den nye gutten hadde allerede overtatt plassen. Jeg sendte mail og skrev at de ikke kan ta dobbelt betalt for en plass og at hvis jeg skulle betale for en bhg plass skulle jeg i prinsippet kunne benytte plassen hans hele månden jeg betaler for . Hvor jeg får i svar av daglig leder at fordiom plassen til sønnen min blitt overtatt av noen andre. Mp jeg likevel betale siden det fåreligger en oppsigelse.. jeg syntes ikke dette høres riktig ut .. og forgie gang jeg sa opp i en bhg trengte jeg kun betale for en halv mnd når det egentlig var 2 mnd oppsigelse fordi noen andre kunne overta hans plass .. jeg trodde da ikke det var lov å ta dobbelt betalt for en bhg plass ? :S er jeg helt på jordet eller daglig leder vil ikke gi seg å mener han har rett ? Hva skal jeg gjøre ? Føler meg frustrert :S :/
 
Du må forholde deg til kontrakt og vedtekter. Står det to måneder der fra den første så er det det som gjelder. Og dette har du like stort ansvar for selv å vite.

I oppsigelsestiden har du full rett til å bruke plassen! Og det er vanlig praksis å slippe oppsigelsestid dersom de får fylt opp plassen med et annet barn. Men vær obs på at den plassen det barnet fikk kan være frigjort på en annen avdeling.
 
Du må forholde deg til kontrakt og vedtekter. Står det to måneder der fra den første så er det det som gjelder. Og dette har du like stort ansvar for selv å vite.

I oppsigelsestiden har du full rett til å bruke plassen! Og det er vanlig praksis å slippe oppsigelsestid dersom de får fylt opp plassen med et annet barn. Men vær obs på at den plassen det barnet fikk kan være frigjort på en annen avdeling.
Ja det er greit nok . Men om jeg betaler for en hel måned skal det være mulig for sønnen min og benytte seg av plassen hele månden men altså , tingene hans var pakket bort i en pose og noen andre hadde tatt hans plass og knag. Slik hun sa til meg var at om noen andre kunne overta hans plass skulle vi ikke betale de kan jo ikke ta dobbelt betalt for en plass ..
 
Ja det er greit nok . Men om jeg betaler for en hel måned skal det være mulig for sønnen min og benytte seg av plassen hele månden men altså , tingene hans var pakket bort i en pose og noen andre hadde tatt hans plass og knag. Slik hun sa til meg var at om noen andre kunne overta hans plass skulle vi ikke betale de kan jo ikke ta dobbelt betalt for en plass ..
Men kom du for å levere sønnen din og han ikke hadde plass? Har han gått ut i ferie? Eller sa du en dag var siste dagen hans?
 
Her hadde jeg vært super vannskelig! Skal de ta betalt så hadde jeg brukt plassen også! Ring i morgen å si at i dag kommer vi å bruker plassen vi har rett på, han skal ha hylle, knagg frem til oppsigelsen er ferdig om ikke så skal jeg ikke betale for den plassen! Uff, jeg hadde blitt så sint!!
 
Her hadde jeg vært super vannskelig! Skal de ta betalt så hadde jeg brukt plassen også! Ring i morgen å si at i dag kommer vi å bruker plassen vi har rett på, han skal ha hylle, knagg frem til oppsigelsen er ferdig om ikke så skal jeg ikke betale for den plassen! Uff, jeg hadde blitt så sint!!
Samme her!
Med forbehold at det nye barnet ikke hadde fått plassen til et annet barn som har sluttet på en annen avdeling.

Får håpe det bare er skjedd en klipp ang fakturering og dere egebtlig ikke skulle betalt. Du får ta det opp med daglig leder.
 
Hva står i vedtektene da?
Han han skal ha tilgang på plassen sin i oppsigelsestiden er det ingen tvil om.
 
Back
Topp