Barnefri

jealie28

Gift med forumet
Har dere besteforeldre eller annen familie som tilbyr seg å passe barna? At de ringer å sier, ååå, kan ikke vi få ha barna i helga da?
Her i gården får vi aldri det spm fra hverken min side el hans side..vi må spørre, og det passer sjeldent! Nå har vi tre jenter, og de er kjent for å være fantastisk snille og herlige å ha med å gjøre, så vi vet jo at det ikke har noe med det å gjøre... bare trodde det var naturlig at besteforeldre gjør det innimellom?

Kjenner jeg blir sliten jeg, som trebarnsmor, og jeg synes det hadde vært fint med noen timer fri en dag... innimellom... =)

Nei, vi har ikke det. Men har "bare", en da...Synes du skal sparke ut mannen og barna og kreve en dag fri emoticon

her er de kjempe flinke, de syns det er så stas hvis de får låne barna inimellom, har ikke lånt bort minsten mer en et par ganger og da maks 2 timer siden jeg har ammet til nå, men de venter fælt på å få ha han på overnatting også:-) og det gjelder begge sider. Mens jentungen sin far og familie (ikke samme fedre) har ho aldri, jeg har sagt de kan bare låne ho når de vvil, men er visst ikke så interresant. Så derfor er jeg kjempeglad for at ho har fått så flotte nye ste-besteforeldre for de låner ho gjerne.:-)

Alvepike skrev:
Nei, vi har ikke det. Men har "bare", en da...Synes du skal sparke ut mannen og barna og kreve en dag fri emoticon

Joda, hender jeg gjør det...men vil jo gjerne ha fri sammen med han, bare være oss to noen få timer innimellom...
Vurderer å betale en barnevakt jeg, så kanskje disse bestemødrene skjønner hintet...

Her er hun bare 5 mnd, så har ikke overnattet noen plass enda. Men svigermor har allerede satt senga klar til overnatting og hun gleder seg veldig til det Hun sier alltid ja når jeg spør om hun kan være der i noen timer, og jeg vet hun vil passe henne.
Men skal jeg til mine foreldre så må jeg kjøre 2 timer og da er vi der som regel hele helgen. Men de er mer enn gjerne sammen med hun de også, så føler meg heldig. Men er nok mest meg det går på, synes hun er så liten enda Siden jeg bare er 20 år så synes mamma at det er viktig for meg å komme meg litt ut alene også, selv om det ikke har skjedd enda :)

Ja, jeg er nok veldig heldig der..Pappa og stemora mi elsker å ha unga..  
Så fort de har mulighet så spør de om å få dem en natt, de er nok hvertfall der en natt i mnd. Og ungene elsker å være der.. Og trenger jeg barnevakt så har de aldri sagt nei..

De skal også ha de med på ferie en uke i sommer.. :)

Jeg har heller ingen familie som spør om å ha datteren min. Må alltid spørre og kvier meg litt for å spørre av og til. Er alenemamma, men hun er hos pappaen sin annenhver helg. Bf er ikke interessert i å ha henne noe mer. Ikke alltid det passer for han å bytte helg.

De liker veldig godt å låne dem, selv om det oftest blir til at vi spør om vi skal noe. Men det har jeg egentlig ikke noe imot..

Vi er kjempeheldige sånt sett, mamma passer mer enn gjerne vår lille :) Svigermor vil også veldig gjerne passe, men hun bor på andre siden av landet så det blir vanskelig. Men når hun er på besøk så løper hun om hun hører han i babycallen og vil holde og leke med han hele tiden hun er på besøk. Vi har ikke barnevakt ofte da, vi har bare vært ute for oss selv to ganger siden han ble født og han er ett år nå, men mamma maser ofte om hun kan få passe han og ta han med på ting. Jeg har bare ikke følt behovet for barnevakt når jeg har hatt permisjon og gått hjemme, hun passer han litt nå på sommeren mens jeg jobber noen vakter her og der. Men jeg ville tatt dette opp med besteforeldrene, det er jo også synd at de ikke får tilbringe noe særlig tid sammen med sine besteforeldre. Sånn hadde jeg og mine søsken det når vi var små, kjenner knapt besteforeldrene våre og det er jo i grunnen veldig trist!

De har vel aldri spurt tror jeg, men de sier alltid ja og blir glade hvis de får passe dem litt. Nå har det ikke vært så veldig aktuelt med yngstemann enda, men toåringen har sovet der flere ganger. Nå har foreldrene mine en tiåring selv, så de sitter ikke hjemme å kjeder seg sånn som de kanskje hadde gjort dersom de var" barnløse", mulig at det er derfor de aldri spør selv.

Besteforeldrene på pappaens side bor for langt unna, så jeg vet ikke hvordan det er med de.

Tror aldri det har skjed noen gang at vi har fått spm om noen kan få passe de, uansett om vi hadde 1 eller 3 nå..utrolig kjedelig!

Skal ha barnefri over natta for første gang på evigheter på lørdag..seriøst 1,5-2 år siden sist..

Her er vi veldig heldige. Svigers har faktisk snuppa fast et døgn i uka! De er begge pensjonister, bor rett i nærheten og elsker å ha henne på besøk, og hun elsker å være der.
Mine foreldre bor litt langt unna, men stiller gjerne opp når de er på besøk eller vi besøker dem.

Back
Topp